Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 5

Almendidaktik

Er almendidaktikken ved at være passé? Nej, tværtimod: En dagsorden som bæredygtighed medfører nye behov for at reflektere over almendidaktiske spørgsmål. Det samme gør reformerne af lærer- og pædagoguddannelserne og efterdønningerne fra skolereformen.
På den baggrund vil bogens forfattere både inspirere og udfordre studerende, undervisere og pædagogiske forskere på videregående uddannelser inden for det pædagogiske område. Centrale temaer er formål, indhold, dannelse, læring, etik, inklusion, trivsel og bæredygtighed.
Fremtidens skoler og daginstitutioner er til debat igen.
Bidrag af Stig Brostrøm, Monica Carlsson, Per Fibæk Laursen, Carsten Fogh Nielsen, Lotte Hedegaard-Sørensen, Ole Henrik Hansen, Nanna Jordt Jørgensen, Anne Maj Nielsen, Anders Skriver Jensen, Mikkel Stovgaard, Merete Wiberg og Clemens Wieser

 

 

 

202,50 kr.

På lager: På lager

Varenummer: 9788793890053
Sidetal: 166
Sprog: dan
Format: Hæftet
Er almendidaktikken ved at være passé? Nej, tværtimod: En dagsorden som bæredygtighed medfører nye behov for at reflektere over almendidaktiske spørgsmål. Det samme gør reformerne af lærer- og pædagoguddannelserne og efterdønningerne fra skolereformen.
På den baggrund vil bogens forfattere både inspirere og udfordre studerende, undervisere og pædagogiske forskere på videregående uddannelser inden for det pædagogiske område. Centrale temaer er formål, indhold, dannelse, læring, etik, inklusion, trivsel og bæredygtighed.
Fremtidens skoler og daginstitutioner er til debat igen.
Bidrag af Stig Brostrøm, Monica Carlsson, Per Fibæk Laursen, Carsten Fogh Nielsen, Lotte Hedegaard-Sørensen, Ole Henrik Hansen, Nanna Jordt Jørgensen, Anne Maj Nielsen, Anders Skriver Jensen, Mikkel Stovgaard, Merete Wiberg og Clemens Wieser

 

 

 

Vægt320 g
Størrelse14 × 158 × 228 mm
Forlag

U Press

Udgivelsesdato