Leveringstid: 3-5 Hverdage

Autismevenlig pædagogik

Hvordan motiverer man bedst børn og unge med autisme til at engagere sig i alle de aktiviteter og opgaver, de hver dag bliver præsenteret for hjemme, i skolen og i forbindelsen med deres fritidsinteresser?
Som historielærer stillede Kobe Vanroy sig selv det samme spørgsmål. Nogle opgaver eller aktiviteter går glat og uden problemer, men med andre oplever forældre, pædagoger, lærere og andre omkring disse børn og unge udfordringer med motivationen. Er der ting, der går igen, når det bliver svært, og er der på samme måde nogle mønstre og metoder, der hjælper på tværs af opgavetyper og situationer?
Inspireret af klare rammer fra selvbestemmelsesteori, positiv psykologi, løsningsfokuseret arbejde og … historie hjælper han i denne bog forældre og lærere med at motivere børn og unge med autisme: Hvad hjælper, og hvordan motiverer man børnene på en autismevenlig måde?
Bogen er spækket med eksempler fra hverdagen, og de mange praktiske tips kan anvendes i mange forskellige sammenhænge – både af forældre og af undervisere med stor viden og erfaring og af pædagogiske nybegyndere.

Fra bogens forord:
„Fra første til sidste side emmer denne bog af indsigt, forståelse, viden og en insisteren på at bringe disse ingredienser i spil for at optimere chancen for, at den enkelte unge eller det enkelte barn med autisme får det bedst mulige liv.‟.

Specialkonsulent Lars Thomsen

 

 

251,16 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Kobe Vanroy
Varenummer: 9788785229120
Sidetal: 306
Sprog: dan
Format: Hæftet

Hvordan motiverer man bedst børn og unge med autisme til at engagere sig i alle de aktiviteter og opgaver, de hver dag bliver præsenteret for hjemme, i skolen og i forbindelsen med deres fritidsinteresser?
Som historielærer stillede Kobe Vanroy sig selv det samme spørgsmål. Nogle opgaver eller aktiviteter går glat og uden problemer, men med andre oplever forældre, pædagoger, lærere og andre omkring disse børn og unge udfordringer med motivationen. Er der ting, der går igen, når det bliver svært, og er der på samme måde nogle mønstre og metoder, der hjælper på tværs af opgavetyper og situationer?
Inspireret af klare rammer fra selvbestemmelsesteori, positiv psykologi, løsningsfokuseret arbejde og … historie hjælper han i denne bog forældre og lærere med at motivere børn og unge med autisme: Hvad hjælper, og hvordan motiverer man børnene på en autismevenlig måde?
Bogen er spækket med eksempler fra hverdagen, og de mange praktiske tips kan anvendes i mange forskellige sammenhænge – både af forældre og af undervisere med stor viden og erfaring og af pædagogiske nybegyndere.

Fra bogens forord:
„Fra første til sidste side emmer denne bog af indsigt, forståelse, viden og en insisteren på at bringe disse ingredienser i spil for at optimere chancen for, at den enkelte unge eller det enkelte barn med autisme får det bedst mulige liv.‟.

Specialkonsulent Lars Thomsen

 

 

Forlag

Forlaget Pressto ApS

Udgivelsesdato

Originaltitel

Forfatter

Autismevenlig pædagogik

Forfatter: Kobe Vanroy
SKU: 9788785229120

251,16 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 306

Hvordan motiverer man bedst børn og unge med autisme til at engagere sig i alle de aktiviteter og opgaver, de hver dag bliver præsenteret for hjemme, i skolen og i forbindelsen med deres fritidsinteresser?
Som historielærer stillede Kobe Vanroy sig selv det samme spørgsmål. Nogle opgaver eller aktiviteter går glat og uden problemer, men med andre oplever forældre, pædagoger, lærere og andre omkring disse børn og unge udfordringer med motivationen. Er der ting, der går igen, når det bliver svært, og er der på samme måde nogle mønstre og metoder, der hjælper på tværs af opgavetyper og situationer?
Inspireret af klare rammer fra selvbestemmelsesteori, positiv psykologi, løsningsfokuseret arbejde og … historie hjælper han i denne bog forældre og lærere med at motivere børn og unge med autisme: Hvad hjælper, og hvordan motiverer man børnene på en autismevenlig måde?
Bogen er spækket med eksempler fra hverdagen, og de mange praktiske tips kan anvendes i mange forskellige sammenhænge – både af forældre og af undervisere med stor viden og erfaring og af pædagogiske nybegyndere.

Fra bogens forord:
„Fra første til sidste side emmer denne bog af indsigt, forståelse, viden og en insisteren på at bringe disse ingredienser i spil for at optimere chancen for, at den enkelte unge eller det enkelte barn med autisme får det bedst mulige liv.‟.

Specialkonsulent Lars Thomsen

 

 

Forlag

Forlaget Pressto ApS

Udgivelsesdato

Originaltitel

Forfatter