Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 26

Bæredygtig pædagogik med fællesskabende didaktik

Vi lærer i fællesskab med andre, og derfor skal undervisningens indhold og relationelle forhold altid tænkes som en helhed. Det er det overordnede budskab i denne bog.

For at kunne arbejde pædagogisk bæredygtigt må vi lære at arbejde ressourcenænsomt og have øje for vores menneskelige behov, fx for at blive set og anerkendt. Det kræver givetvis nogle ændringer af den vanlige måde at tænke pædagogik og didaktik på og måske også forståelser af, hvordan vi er lærere og forholder os til hinanden.
I denne bog bliver du bl.a. introduceret til en didaktisk model, der kan hjælpe dig med at planlægge en bæredygtig og fællesskabende undervisning. Modellen har fokus på: Undervisningens indhold, Faglig forståelse, Klasserummets scenografi samt Bæredygtige relationer.
Bogen er skrevet til dig, der er kommende eller nuværende lærer, og indeholder såvel teoretiske nedslag som øvebaner og ideer til tiltag i skolen. Bogen er opbygget, så du ikke alene tilegner dig en kropsligt erfaret indsigt og fornemmelse af teorierne, men samtidig får inspiration til, hvordan du kan arbejde bæredygtigt og fællesskabende – som en del af din professionsfaglige personlige udvikling og lærerautoriet.

 

 

 

268,80 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Helle Vilain
Varenummer: 9788759333792
Sidetal: 227
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier: ,

Vi lærer i fællesskab med andre, og derfor skal undervisningens indhold og relationelle forhold altid tænkes som en helhed. Det er det overordnede budskab i denne bog.

For at kunne arbejde pædagogisk bæredygtigt må vi lære at arbejde ressourcenænsomt og have øje for vores menneskelige behov, fx for at blive set og anerkendt. Det kræver givetvis nogle ændringer af den vanlige måde at tænke pædagogik og didaktik på og måske også forståelser af, hvordan vi er lærere og forholder os til hinanden.
I denne bog bliver du bl.a. introduceret til en didaktisk model, der kan hjælpe dig med at planlægge en bæredygtig og fællesskabende undervisning. Modellen har fokus på: Undervisningens indhold, Faglig forståelse, Klasserummets scenografi samt Bæredygtige relationer.
Bogen er skrevet til dig, der er kommende eller nuværende lærer, og indeholder såvel teoretiske nedslag som øvebaner og ideer til tiltag i skolen. Bogen er opbygget, så du ikke alene tilegner dig en kropsligt erfaret indsigt og fornemmelse af teorierne, men samtidig får inspiration til, hvordan du kan arbejde bæredygtigt og fællesskabende – som en del af din professionsfaglige personlige udvikling og lærerautoriet.

 

 

 

Vægt508 g
Størrelse17 × 174 × 242 mm
Forlag

Samfundslitteratur

Udgivelsesdato

Forfatter

Bæredygtig pædagogik med fællesskabende didaktik

Forfatter: Helle Vilain
SKU: 9788759333792

268,80 kr.

Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 26
Kategorier: ,
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 227

Vi lærer i fællesskab med andre, og derfor skal undervisningens indhold og relationelle forhold altid tænkes som en helhed. Det er det overordnede budskab i denne bog.

For at kunne arbejde pædagogisk bæredygtigt må vi lære at arbejde ressourcenænsomt og have øje for vores menneskelige behov, fx for at blive set og anerkendt. Det kræver givetvis nogle ændringer af den vanlige måde at tænke pædagogik og didaktik på og måske også forståelser af, hvordan vi er lærere og forholder os til hinanden.
I denne bog bliver du bl.a. introduceret til en didaktisk model, der kan hjælpe dig med at planlægge en bæredygtig og fællesskabende undervisning. Modellen har fokus på: Undervisningens indhold, Faglig forståelse, Klasserummets scenografi samt Bæredygtige relationer.
Bogen er skrevet til dig, der er kommende eller nuværende lærer, og indeholder såvel teoretiske nedslag som øvebaner og ideer til tiltag i skolen. Bogen er opbygget, så du ikke alene tilegner dig en kropsligt erfaret indsigt og fornemmelse af teorierne, men samtidig får inspiration til, hvordan du kan arbejde bæredygtigt og fællesskabende – som en del af din professionsfaglige personlige udvikling og lærerautoriet.

 

 

 

Vægt508 g
Størrelse17 × 174 × 242 mm
Forlag

Samfundslitteratur

Udgivelsesdato

Forfatter