Leveringstid: BOOKBOX levering på lager 6-7 dage

Bæredygtighedens pædagogik

Klimaforandringer, tab af biodiversitet, forurening og ikke mindst de afledte sociale og sundhedsmæssige konsekvenser heraf sætter fokus på vigtigheden af at arbejde med en bære­dygtig udvikling. På tværs af danske pædagogiske institu­tio­ner og uddannelser arbejdes der i stigende grad på at gøre bære­dygtighed til et centralt omdrejningspunkt.

Bæredygtighedens pædagogik kvalificerer dette arbejde. På baggrund af eksisterende national og international forsk­ning i koblingerne mellem uddannelse, pædagogik og bære­­dygtig­hed fremhæver forfatterne med et kritisk og engageret blik de pædagogiske dilemmaer og muligheder, som bære­dygtighedsudfordringerne stiller til uddannelserne og den pæ­dago­gisk praksis.
 
Bogens fire hoveddele handler om:

  1. Bæredygtighed som udfordring i uddannelse og politik
  2. Bæredygtighed og uddannelse som tema i forskning og erkendelse
  3. Centrale begreber og tematikker i uddannelse og pædagogik for bæredygtighed
  4. Pædagogik og uddannelse for bæredygtighed i praksis

Bogen henvender sig til undervisere og studerende på videre­gående uddannelser inden for det pædagogiske område. Det er dog også en ambition med bogen, at den skal kunne bruges mere bredt af praktikere, som arbejder med pædagogik og bæredygtighed, og indgå i efter- og videreuddannelsesforløb for en lang række professioner samt på højskoleniveau.

 

 

316,75 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Jonas Andreasen Lysgaard og Nanna Jordt Jørgensen (red.)
Varenummer: 9788772161266
Sidetal: 243
Sprog: dan
Format: Paperback

Klimaforandringer, tab af biodiversitet, forurening og ikke mindst de afledte sociale og sundhedsmæssige konsekvenser heraf sætter fokus på vigtigheden af at arbejde med en bære­dygtig udvikling. På tværs af danske pædagogiske institu­tio­ner og uddannelser arbejdes der i stigende grad på at gøre bære­dygtighed til et centralt omdrejningspunkt.

Bæredygtighedens pædagogik kvalificerer dette arbejde. På baggrund af eksisterende national og international forsk­ning i koblingerne mellem uddannelse, pædagogik og bære­­dygtig­hed fremhæver forfatterne med et kritisk og engageret blik de pædagogiske dilemmaer og muligheder, som bære­dygtighedsudfordringerne stiller til uddannelserne og den pæ­dago­gisk praksis.
 
Bogens fire hoveddele handler om:

  1. Bæredygtighed som udfordring i uddannelse og politik
  2. Bæredygtighed og uddannelse som tema i forskning og erkendelse
  3. Centrale begreber og tematikker i uddannelse og pædagogik for bæredygtighed
  4. Pædagogik og uddannelse for bæredygtighed i praksis

Bogen henvender sig til undervisere og studerende på videre­gående uddannelser inden for det pædagogiske område. Det er dog også en ambition med bogen, at den skal kunne bruges mere bredt af praktikere, som arbejder med pædagogik og bæredygtighed, og indgå i efter- og videreuddannelsesforløb for en lang række professioner samt på højskoleniveau.

 

 

Vægt 400 g
Størrelse 20 × 200 × 320 mm
Forlag

Frydenlund Academic

Udgivelsesdato

Forfatter

Bæredygtighedens pædagogik

Forfatter: Jonas Andreasen Lysgaard og Nanna Jordt Jørgensen (red.)
SKU: 9788772161266

316,75 kr.

Leveringstid: BOOKBOX levering på lager 6-7 dage
Format: Paperback
Sprog: dan
Sidetal: 243

Klimaforandringer, tab af biodiversitet, forurening og ikke mindst de afledte sociale og sundhedsmæssige konsekvenser heraf sætter fokus på vigtigheden af at arbejde med en bære­dygtig udvikling. På tværs af danske pædagogiske institu­tio­ner og uddannelser arbejdes der i stigende grad på at gøre bære­dygtighed til et centralt omdrejningspunkt.

Bæredygtighedens pædagogik kvalificerer dette arbejde. På baggrund af eksisterende national og international forsk­ning i koblingerne mellem uddannelse, pædagogik og bære­­dygtig­hed fremhæver forfatterne med et kritisk og engageret blik de pædagogiske dilemmaer og muligheder, som bære­dygtighedsudfordringerne stiller til uddannelserne og den pæ­dago­gisk praksis.
 
Bogens fire hoveddele handler om:

  1. Bæredygtighed som udfordring i uddannelse og politik
  2. Bæredygtighed og uddannelse som tema i forskning og erkendelse
  3. Centrale begreber og tematikker i uddannelse og pædagogik for bæredygtighed
  4. Pædagogik og uddannelse for bæredygtighed i praksis

Bogen henvender sig til undervisere og studerende på videre­gående uddannelser inden for det pædagogiske område. Det er dog også en ambition med bogen, at den skal kunne bruges mere bredt af praktikere, som arbejder med pædagogik og bæredygtighed, og indgå i efter- og videreuddannelsesforløb for en lang række professioner samt på højskoleniveau.

 

 

Vægt 400 g
Størrelse 20 × 200 × 320 mm
Forlag

Frydenlund Academic

Udgivelsesdato

Forfatter