Leveringstid: 3-5 Hverdage

Co-teaching – samarbejde om læring

VIDEO: SE ANDY HØJHOLDT FORKLARE DET NYE I 3. UDGAVE
Bogen giver en introduktion til begrebet co-teaching og til co-teachingbaseret vejledning. Denne 3. udgave er omskrevet og udvidet med et nyt kapitel om co-teachingbaseret vejledning.

Co-teaching vil sige et samarbejde, hvor to eller flere personer med hver sin faglighed deltager ligeligt i samarbejdet om at skabe et godt læringsmiljø for målgruppen. Det særlige ved co-teaching er, at man står sammen om at afklare den opgave, man skal løse, og bidrager ligeligt og ligeværdigt i arbejdet med at planlægge, gennemføre og evaluere de iscenesatte læreprocesser.

Målet med co-teaching er primært at skabe et mere inkluderende læringsmiljø, hvor færre udskilles til særlig specialundervisning, samtidig med at alle elever i klassen lærer mere – uanset forudsætninger og behov. Co-teaching kan principielt anvendes i alle sammenhænge, hvor man ønsker at kvalificere deltagernes læreprocesser, når to fagprofessionelle er sammen om målgruppen. De involverede undervisere kan desuden gennem co-teaching udvikle sig som fagpersoner i en praksis, hvor man inspireres af hinanden og trækker på hinandens særlige faglighed, viden og kompetencer.

Det tilhørende videomateriale, som introducerer til co-teaching, og som der refereres til løbende i bogen som eksempler, er blevet suppleret med yderligere videoer om co-teachingbaseret vejledning. De kan løbende i bogen tilgås med brug QR-koder og findes på www.coteach.dk samt på forlagets hjemmeside.

Andy Højholdt er lektor ved Københavns Professionshøjskole. Han har skrevet og bidraget til en række lang bøger og artikler om tværprofessionelt samarbejde.

 

 

220,50 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Andy Højholdt
Varenummer: 9788741278384
Sidetal: 210
Sprog: dan
Format: Hæftet

VIDEO: SE ANDY HØJHOLDT FORKLARE DET NYE I 3. UDGAVE
Bogen giver en introduktion til begrebet co-teaching og til co-teachingbaseret vejledning. Denne 3. udgave er omskrevet og udvidet med et nyt kapitel om co-teachingbaseret vejledning.

Co-teaching vil sige et samarbejde, hvor to eller flere personer med hver sin faglighed deltager ligeligt i samarbejdet om at skabe et godt læringsmiljø for målgruppen. Det særlige ved co-teaching er, at man står sammen om at afklare den opgave, man skal løse, og bidrager ligeligt og ligeværdigt i arbejdet med at planlægge, gennemføre og evaluere de iscenesatte læreprocesser.

Målet med co-teaching er primært at skabe et mere inkluderende læringsmiljø, hvor færre udskilles til særlig specialundervisning, samtidig med at alle elever i klassen lærer mere – uanset forudsætninger og behov. Co-teaching kan principielt anvendes i alle sammenhænge, hvor man ønsker at kvalificere deltagernes læreprocesser, når to fagprofessionelle er sammen om målgruppen. De involverede undervisere kan desuden gennem co-teaching udvikle sig som fagpersoner i en praksis, hvor man inspireres af hinanden og trækker på hinandens særlige faglighed, viden og kompetencer.

Det tilhørende videomateriale, som introducerer til co-teaching, og som der refereres til løbende i bogen som eksempler, er blevet suppleret med yderligere videoer om co-teachingbaseret vejledning. De kan løbende i bogen tilgås med brug QR-koder og findes på www.coteach.dk samt på forlagets hjemmeside.

Andy Højholdt er lektor ved Københavns Professionshøjskole. Han har skrevet og bidraget til en række lang bøger og artikler om tværprofessionelt samarbejde.

 

 

Vægt 343 g
Størrelse 14 × 157 × 230 mm
Forlag

Hans Reitzels Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter

Co-teaching – samarbejde om læring

Forfatter: Andy Højholdt
SKU: 9788741278384

220,50 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 210

VIDEO: SE ANDY HØJHOLDT FORKLARE DET NYE I 3. UDGAVE
Bogen giver en introduktion til begrebet co-teaching og til co-teachingbaseret vejledning. Denne 3. udgave er omskrevet og udvidet med et nyt kapitel om co-teachingbaseret vejledning.

Co-teaching vil sige et samarbejde, hvor to eller flere personer med hver sin faglighed deltager ligeligt i samarbejdet om at skabe et godt læringsmiljø for målgruppen. Det særlige ved co-teaching er, at man står sammen om at afklare den opgave, man skal løse, og bidrager ligeligt og ligeværdigt i arbejdet med at planlægge, gennemføre og evaluere de iscenesatte læreprocesser.

Målet med co-teaching er primært at skabe et mere inkluderende læringsmiljø, hvor færre udskilles til særlig specialundervisning, samtidig med at alle elever i klassen lærer mere – uanset forudsætninger og behov. Co-teaching kan principielt anvendes i alle sammenhænge, hvor man ønsker at kvalificere deltagernes læreprocesser, når to fagprofessionelle er sammen om målgruppen. De involverede undervisere kan desuden gennem co-teaching udvikle sig som fagpersoner i en praksis, hvor man inspireres af hinanden og trækker på hinandens særlige faglighed, viden og kompetencer.

Det tilhørende videomateriale, som introducerer til co-teaching, og som der refereres til løbende i bogen som eksempler, er blevet suppleret med yderligere videoer om co-teachingbaseret vejledning. De kan løbende i bogen tilgås med brug QR-koder og findes på www.coteach.dk samt på forlagets hjemmeside.

Andy Højholdt er lektor ved Københavns Professionshøjskole. Han har skrevet og bidraget til en række lang bøger og artikler om tværprofessionelt samarbejde.

 

 

Vægt 343 g
Størrelse 14 × 157 × 230 mm
Forlag

Hans Reitzels Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter