Leveringstid: Er under forberedelse

Danske elevers teknologiforståelse og skærmbrug

Hvert femte år gennemføres ICILS (International Computer and Information Literacy Study) med henblik på at undersøge teknologiforståelse hos skoleelever på 8. klassetrin, herunder deres computerog informationskompetence samt kompetencer til datalogisk tænkning. I denne bog præsenteres de danske resultater af ICILS-undersøgelsen i 2023 samt analyser af udviklingen siden første ICILS-undersøgelse i 2013 og anden ICILS-undersøgelse i 2018.

ICILS giver gennem spørgeskemaer også et nuanceret indblik i konteksten for elevernes udvikling af kompetencer. I bogen er der særligt fokus på resultater, der kan bidrage til at nuancere den aktuelle skærmdebat og debat om teknologiforståelse, resultater, der uddyber forståelsen af forskelle inden for køn og it, og resultater vedrørende lærernes tanker om it og deres prioriteringer af it som indhold i undervisningen samt deres læringsteori og undervisningspraksisser. 

 

 

179,96 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Jeppe Bundsgaard, Sofie Gry Bindslev, Elisa Nadire Caeli, Elisabeth Grønhøj og Elisabeth Rasmussen
Varenummer: 9788775974849
Sidetal: 277
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier: ,

Hvert femte år gennemføres ICILS (International Computer and Information Literacy Study) med henblik på at undersøge teknologiforståelse hos skoleelever på 8. klassetrin, herunder deres computerog informationskompetence samt kompetencer til datalogisk tænkning. I denne bog præsenteres de danske resultater af ICILS-undersøgelsen i 2023 samt analyser af udviklingen siden første ICILS-undersøgelse i 2013 og anden ICILS-undersøgelse i 2018.

ICILS giver gennem spørgeskemaer også et nuanceret indblik i konteksten for elevernes udvikling af kompetencer. I bogen er der særligt fokus på resultater, der kan bidrage til at nuancere den aktuelle skærmdebat og debat om teknologiforståelse, resultater, der uddyber forståelsen af forskelle inden for køn og it, og resultater vedrørende lærernes tanker om it og deres prioriteringer af it som indhold i undervisningen samt deres læringsteori og undervisningspraksisser. 

 

 

Vægt618 g
Størrelse20 × 175 × 245 mm
Forlag

Aarhus Universitetsforlag

Udgivelsesdato

Forfatter

Danske elevers teknologiforståelse og skærmbrug

Forfatter: Jeppe Bundsgaard, Sofie Gry Bindslev, Elisa Nadire Caeli, Elisabeth Grønhøj og Elisabeth Rasmussen
SKU: 9788775974849

179,96 kr.

Leveringstid: Er under forberedelse
Kategorier: ,
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 277

Hvert femte år gennemføres ICILS (International Computer and Information Literacy Study) med henblik på at undersøge teknologiforståelse hos skoleelever på 8. klassetrin, herunder deres computerog informationskompetence samt kompetencer til datalogisk tænkning. I denne bog præsenteres de danske resultater af ICILS-undersøgelsen i 2023 samt analyser af udviklingen siden første ICILS-undersøgelse i 2013 og anden ICILS-undersøgelse i 2018.

ICILS giver gennem spørgeskemaer også et nuanceret indblik i konteksten for elevernes udvikling af kompetencer. I bogen er der særligt fokus på resultater, der kan bidrage til at nuancere den aktuelle skærmdebat og debat om teknologiforståelse, resultater, der uddyber forståelsen af forskelle inden for køn og it, og resultater vedrørende lærernes tanker om it og deres prioriteringer af it som indhold i undervisningen samt deres læringsteori og undervisningspraksisser. 

 

 

Vægt618 g
Størrelse20 × 175 × 245 mm
Forlag

Aarhus Universitetsforlag

Udgivelsesdato

Forfatter