Leveringstid: 3-5 Hverdage

Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser

Hvordan inkluderer vi bedre mænd og drenge i de danske uddannelser?

Bogen her udfordrer de etablerede forståelser af sammenhængen mellem køn og uddannelse. Den dokumenterer, at køn har betydning for mænds uddannelsesdeltagelse, og den ser på, hvad vi kan gøre for, at flere drenge og mænd føler sig inkluderet og inviteret til at uddanne sig. 

Forfatterne skaber dermed en kontekst i forståelsen af køns betydning samt inklusionen af mænd på de danske uddannelses­institutioner, og de tager livtag med de fordomme og forforståelser, der præger vores opfattelse af ’drengeuddannelser’ og ’pigeuddannelser’.

Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser bygger på forskning knyttet til en række forsknings- og udviklingsprojekter gennemført i Region Sjælland 2012-2015. Hensigten med projekterne har været at arbejde med og at forstå udfordringer i inklusion af drenge og mænd på uddannelser, sådan som det ser ud for de involverede aktører. 

Bogen henvender sig til undervisere, vejledere og uddannelsesplanlæggere. Uddannelses­ansvarlige, studerende og forskere, der ønsker mere viden om køns betydning i uddannelse kan med fordel også læse med.

Bidragyderne er: Steen Baagøe Nielsen, Signe Hvid Thingstrup, Marianne Brodersen, Henrik Hersom, Christian Helms Jørgensen, Trine Wulf-Andersen, Lene Larsen, Nanna Friche, Kevin Holger Mogensen, Jimmy Krab og Randi Andersen.

 

 

369,55 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Steen Baagøe Nielsen, Signe Hvid Thingstrup, Marianne Brodersen og Henrik Hersom (red.)
Varenummer: 9788771187274
Sidetal: 250
Sprog: dan
Format: Paperback
Kategorier: ,

Hvordan inkluderer vi bedre mænd og drenge i de danske uddannelser?

Bogen her udfordrer de etablerede forståelser af sammenhængen mellem køn og uddannelse. Den dokumenterer, at køn har betydning for mænds uddannelsesdeltagelse, og den ser på, hvad vi kan gøre for, at flere drenge og mænd føler sig inkluderet og inviteret til at uddanne sig. 

Forfatterne skaber dermed en kontekst i forståelsen af køns betydning samt inklusionen af mænd på de danske uddannelses­institutioner, og de tager livtag med de fordomme og forforståelser, der præger vores opfattelse af ’drengeuddannelser’ og ’pigeuddannelser’.

Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser bygger på forskning knyttet til en række forsknings- og udviklingsprojekter gennemført i Region Sjælland 2012-2015. Hensigten med projekterne har været at arbejde med og at forstå udfordringer i inklusion af drenge og mænd på uddannelser, sådan som det ser ud for de involverede aktører. 

Bogen henvender sig til undervisere, vejledere og uddannelsesplanlæggere. Uddannelses­ansvarlige, studerende og forskere, der ønsker mere viden om køns betydning i uddannelse kan med fordel også læse med.

Bidragyderne er: Steen Baagøe Nielsen, Signe Hvid Thingstrup, Marianne Brodersen, Henrik Hersom, Christian Helms Jørgensen, Trine Wulf-Andersen, Lene Larsen, Nanna Friche, Kevin Holger Mogensen, Jimmy Krab og Randi Andersen.

 

 

Vægt 442 g
Størrelse 16 × 158 × 231 mm
Forlag

Frydenlund Academic

Udgivelsesdato

Forfatter

Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser

Forfatter: Steen Baagøe Nielsen, Signe Hvid Thingstrup, Marianne Brodersen og Henrik Hersom (red.)
SKU: 9788771187274

369,55 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Kategorier: ,
Format: Paperback
Sprog: dan
Sidetal: 250

Hvordan inkluderer vi bedre mænd og drenge i de danske uddannelser?

Bogen her udfordrer de etablerede forståelser af sammenhængen mellem køn og uddannelse. Den dokumenterer, at køn har betydning for mænds uddannelsesdeltagelse, og den ser på, hvad vi kan gøre for, at flere drenge og mænd føler sig inkluderet og inviteret til at uddanne sig. 

Forfatterne skaber dermed en kontekst i forståelsen af køns betydning samt inklusionen af mænd på de danske uddannelses­institutioner, og de tager livtag med de fordomme og forforståelser, der præger vores opfattelse af ’drengeuddannelser’ og ’pigeuddannelser’.

Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser bygger på forskning knyttet til en række forsknings- og udviklingsprojekter gennemført i Region Sjælland 2012-2015. Hensigten med projekterne har været at arbejde med og at forstå udfordringer i inklusion af drenge og mænd på uddannelser, sådan som det ser ud for de involverede aktører. 

Bogen henvender sig til undervisere, vejledere og uddannelsesplanlæggere. Uddannelses­ansvarlige, studerende og forskere, der ønsker mere viden om køns betydning i uddannelse kan med fordel også læse med.

Bidragyderne er: Steen Baagøe Nielsen, Signe Hvid Thingstrup, Marianne Brodersen, Henrik Hersom, Christian Helms Jørgensen, Trine Wulf-Andersen, Lene Larsen, Nanna Friche, Kevin Holger Mogensen, Jimmy Krab og Randi Andersen.

 

 

Vægt 442 g
Størrelse 16 × 158 × 231 mm
Forlag

Frydenlund Academic

Udgivelsesdato

Forfatter