Leveringstid: 5-7 Hverdage

Elevers engagement i undervisningen

Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på forlag@dafolo.dk 

Sociale og institutionelle fællesskaber er afgørende for, at børn og unge føler sig trygge og inkluderede i skolen. Hvordan de oplever sig som deltagere, og hvordan de føler sig hørt og involveret er centralt for deres engagement i skolens praksis. Denne bog præsenterer seks konkrete metoder, der har til formål at inddrage og håndtere deltagelsesperspektivet i den pædagogiske praksis: spørgeskema, elevinterview, post-it, ufærdige sætninger, fotorefleksion og diamanten. Bogens formål er at give inspiration til, hvordan der i praksis kan arbejdes handleorienteret med inklusion gennem fokus på elevers deltagelse og engagement. Det er en vigtig pointe i bogen, at det ikke er tilstrækkeligt blot at lytte til elevers synspunkter, tanker, erfaringer og følelser. Derimod er det, hvad skolens medarbejdere efterfølgende gør ved den indsamlede information, der gør en egentlig forskel.

 

 

 

348,48 kr.

Ikke på lager

Forfatter: Hilde Ulvseth, Christina Jørgensen og Susan Tetler
Varenummer: 9788771604269
Sidetal: 96
Sprog: dan
Format: Paperback
Kategorier: ,

Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på forlag@dafolo.dk 

Sociale og institutionelle fællesskaber er afgørende for, at børn og unge føler sig trygge og inkluderede i skolen. Hvordan de oplever sig som deltagere, og hvordan de føler sig hørt og involveret er centralt for deres engagement i skolens praksis. Denne bog præsenterer seks konkrete metoder, der har til formål at inddrage og håndtere deltagelsesperspektivet i den pædagogiske praksis: spørgeskema, elevinterview, post-it, ufærdige sætninger, fotorefleksion og diamanten. Bogens formål er at give inspiration til, hvordan der i praksis kan arbejdes handleorienteret med inklusion gennem fokus på elevers deltagelse og engagement. Det er en vigtig pointe i bogen, at det ikke er tilstrækkeligt blot at lytte til elevers synspunkter, tanker, erfaringer og følelser. Derimod er det, hvad skolens medarbejdere efterfølgende gør ved den indsamlede information, der gør en egentlig forskel.

 

 

 

Vægt194 g
Størrelse5 × 200 × 200 mm
Forlag

Dafolo

Udgivelsesdato

Serie

Læringsløft

Forfatter

Elevers engagement i undervisningen

Forfatter: Hilde Ulvseth, Christina Jørgensen og Susan Tetler
SKU: 9788771604269

348,48 kr.

Leveringstid: 5-7 Hverdage
Kategorier: ,
Format: Paperback
Sprog: dan
Sidetal: 96

Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på forlag@dafolo.dk 

Sociale og institutionelle fællesskaber er afgørende for, at børn og unge føler sig trygge og inkluderede i skolen. Hvordan de oplever sig som deltagere, og hvordan de føler sig hørt og involveret er centralt for deres engagement i skolens praksis. Denne bog præsenterer seks konkrete metoder, der har til formål at inddrage og håndtere deltagelsesperspektivet i den pædagogiske praksis: spørgeskema, elevinterview, post-it, ufærdige sætninger, fotorefleksion og diamanten. Bogens formål er at give inspiration til, hvordan der i praksis kan arbejdes handleorienteret med inklusion gennem fokus på elevers deltagelse og engagement. Det er en vigtig pointe i bogen, at det ikke er tilstrækkeligt blot at lytte til elevers synspunkter, tanker, erfaringer og følelser. Derimod er det, hvad skolens medarbejdere efterfølgende gør ved den indsamlede information, der gør en egentlig forskel.

 

 

 

Vægt194 g
Størrelse5 × 200 × 200 mm
Forlag

Dafolo

Udgivelsesdato

Serie

Læringsløft

Forfatter