Leveringstid: Desværre udsolgt fra forlaget

Et sprog – flere sprog

“En let, konkret, praktisk anvisende og tilgængelig fremstilling om børns sprog i tiden fra fødsel til skolestart … en glimrende paraply for en masse, vi ved om børn.” (Bjarne Købmand Petersen, Læsepædagogen)
 
Siden Et sprog – flere sprog udkom i 2005, er der sket en lang række nye tiltag mht. sprogscreening og sprogstimulering af børn i børnehave og dagpleje og ved skolestart. Desuden er børns sprogudvikling nu blevet et fagområde, der indgår i pædagoguddannelsen.
 
Bogen er derfor blevet gennemgående revideret i denne nye udgave. Henvisninger til lovbestemmelser m.v. er ajourført, og de nye sprogvurderinger – dvs. tilbuddet om treårsvurdering af alle børn, den obligatoriske vurdering i børnehaveklasen samt de obligatoriske sprogvurderinger til tosprogede børn – gennemgås i første del af bogen. I bogens anden del relateres vurderingerne til børns sproglige udvikling. I bogens tredje del er der foretaget væsentlige ændringer og udvidelser i de praktiske forslag, og de beskrevne aktiviteter er blevet relateret til læreplanernes fokusområder. Endelig er bogens litteraturreferencer blevet udvidet og højtlæsningslisten revideret og opdateret.
 
Bogen henvender sig til både pædagogstuderende og færdiguddannede pædagoger. Den kan desuden læses af lærere i indskolingen og af forældre, der ønsker at udvikle deres børns sproglige kompetencer.
 
Lis Klausen er tale-/hørepædagogisk leder og konsulent for særlig indsats til tosprogede børn i daginstitution og skole i Gladsaxe Kommune.
Gry Hodal er ansat som tale-/hørelærer i Gladsaxe Kommune.
Begge forfattere underviser hyppigt på kurser i sprogstimulering og børns sprogudvikling.
 
 
 
 

 

 

270,00 kr.

Ikke på lager

Forfatter: Lis Klausen;Gry Hodal
Varenummer: 9788741252292
Sidetal: 279
Sprog: dan
Format: Hæftet

“En let, konkret, praktisk anvisende og tilgængelig fremstilling om børns sprog i tiden fra fødsel til skolestart … en glimrende paraply for en masse, vi ved om børn.” (Bjarne Købmand Petersen, Læsepædagogen)
 
Siden Et sprog – flere sprog udkom i 2005, er der sket en lang række nye tiltag mht. sprogscreening og sprogstimulering af børn i børnehave og dagpleje og ved skolestart. Desuden er børns sprogudvikling nu blevet et fagområde, der indgår i pædagoguddannelsen.
 
Bogen er derfor blevet gennemgående revideret i denne nye udgave. Henvisninger til lovbestemmelser m.v. er ajourført, og de nye sprogvurderinger – dvs. tilbuddet om treårsvurdering af alle børn, den obligatoriske vurdering i børnehaveklasen samt de obligatoriske sprogvurderinger til tosprogede børn – gennemgås i første del af bogen. I bogens anden del relateres vurderingerne til børns sproglige udvikling. I bogens tredje del er der foretaget væsentlige ændringer og udvidelser i de praktiske forslag, og de beskrevne aktiviteter er blevet relateret til læreplanernes fokusområder. Endelig er bogens litteraturreferencer blevet udvidet og højtlæsningslisten revideret og opdateret.
 
Bogen henvender sig til både pædagogstuderende og færdiguddannede pædagoger. Den kan desuden læses af lærere i indskolingen og af forældre, der ønsker at udvikle deres børns sproglige kompetencer.
 
Lis Klausen er tale-/hørepædagogisk leder og konsulent for særlig indsats til tosprogede børn i daginstitution og skole i Gladsaxe Kommune.
Gry Hodal er ansat som tale-/hørelærer i Gladsaxe Kommune.
Begge forfattere underviser hyppigt på kurser i sprogstimulering og børns sprogudvikling.
 
 
 
 

 

 

Vægt 314 g
Størrelse 19 × 134 × 201 mm
Forlag

Gyldendal

Udgivelsesdato

Serie

Socialpædagogisk bibliotek.

Forfatter

Et sprog – flere sprog

Forfatter: Lis Klausen;Gry Hodal
SKU: 9788741252292

270,00 kr.

Leveringstid: Desværre udsolgt fra forlaget
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 279

“En let, konkret, praktisk anvisende og tilgængelig fremstilling om børns sprog i tiden fra fødsel til skolestart … en glimrende paraply for en masse, vi ved om børn.” (Bjarne Købmand Petersen, Læsepædagogen)
 
Siden Et sprog – flere sprog udkom i 2005, er der sket en lang række nye tiltag mht. sprogscreening og sprogstimulering af børn i børnehave og dagpleje og ved skolestart. Desuden er børns sprogudvikling nu blevet et fagområde, der indgår i pædagoguddannelsen.
 
Bogen er derfor blevet gennemgående revideret i denne nye udgave. Henvisninger til lovbestemmelser m.v. er ajourført, og de nye sprogvurderinger – dvs. tilbuddet om treårsvurdering af alle børn, den obligatoriske vurdering i børnehaveklasen samt de obligatoriske sprogvurderinger til tosprogede børn – gennemgås i første del af bogen. I bogens anden del relateres vurderingerne til børns sproglige udvikling. I bogens tredje del er der foretaget væsentlige ændringer og udvidelser i de praktiske forslag, og de beskrevne aktiviteter er blevet relateret til læreplanernes fokusområder. Endelig er bogens litteraturreferencer blevet udvidet og højtlæsningslisten revideret og opdateret.
 
Bogen henvender sig til både pædagogstuderende og færdiguddannede pædagoger. Den kan desuden læses af lærere i indskolingen og af forældre, der ønsker at udvikle deres børns sproglige kompetencer.
 
Lis Klausen er tale-/hørepædagogisk leder og konsulent for særlig indsats til tosprogede børn i daginstitution og skole i Gladsaxe Kommune.
Gry Hodal er ansat som tale-/hørelærer i Gladsaxe Kommune.
Begge forfattere underviser hyppigt på kurser i sprogstimulering og børns sprogudvikling.
 
 
 
 

 

 

Vægt 314 g
Størrelse 19 × 134 × 201 mm
Forlag

Gyldendal

Udgivelsesdato

Serie

Socialpædagogisk bibliotek.

Forfatter