Leveringstid: 3-5 Hverdage

Fejl og forsoning i organisationer

HVAD GØR LEDERE, NÅR DE FEJLER? LADER SOM INGENTING, BEKLAGER ELLER UNDSKYLDER? 

I “Fejl og forsoning i organisationer” udforsker ledelsesforsker Camilla Sløk, hvordan organisationer og ledere, både inden for den offentlige og den private sektor, håndterer fejl. Det vil sige, hvordan ledere og organisationer tackler –  og ikke tackler – at ting er kørt af sporet, og nogen er kommet til skade.  

En vigtig del af Sløks argumentation er muligheden for at skabe forsoning. Nogle gange er tilgivelse efter fejl og skandaler en mulighed. Andre gange er det kun muligt for de involverede parter hver især at finde en forsoning med det, der er sket.  

Sløk giver en lang række forslag til, hvordan organisationer kan skabe forsoning, når noget er gået galt. Det kan være internt i forhold til  medarbejdere og eksternt i forhold til borgere og kunder. For som organisation og som leder har man ifølge Sløk et samfundsmæssigt ansvar for at komme det andet menneske i møde, når tingene er gået galt.

 

”Jeg er ikke fortaler for, at man skal tale om sine følelser morgen, middag og aften. Imidlertid er det en indsigt for os alle sammen, at vi uvægerligt kommer til at såre andre. Og hvis vi lader, som om vi ikke gør det, løber vi sur i hinanden. En undskyldning er forbundet med en mulighed: Hvis vi lukker i, kan vi opgive bestræbelsen på at forstå den anden. Hvis vi tør at åbne os op, kan det give os en større forståelse for det skrøbelige i alle mennesker.”
Citat fra bogen 

 

 

269,96 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Camilla Sløk
Varenummer: 9788750055532
Sidetal: 200
Sprog: dan
Format: Hæftet

HVAD GØR LEDERE, NÅR DE FEJLER? LADER SOM INGENTING, BEKLAGER ELLER UNDSKYLDER? 

I “Fejl og forsoning i organisationer” udforsker ledelsesforsker Camilla Sløk, hvordan organisationer og ledere, både inden for den offentlige og den private sektor, håndterer fejl. Det vil sige, hvordan ledere og organisationer tackler –  og ikke tackler – at ting er kørt af sporet, og nogen er kommet til skade.  

En vigtig del af Sløks argumentation er muligheden for at skabe forsoning. Nogle gange er tilgivelse efter fejl og skandaler en mulighed. Andre gange er det kun muligt for de involverede parter hver især at finde en forsoning med det, der er sket.  

Sløk giver en lang række forslag til, hvordan organisationer kan skabe forsoning, når noget er gået galt. Det kan være internt i forhold til  medarbejdere og eksternt i forhold til borgere og kunder. For som organisation og som leder har man ifølge Sløk et samfundsmæssigt ansvar for at komme det andet menneske i møde, når tingene er gået galt.

 

”Jeg er ikke fortaler for, at man skal tale om sine følelser morgen, middag og aften. Imidlertid er det en indsigt for os alle sammen, at vi uvægerligt kommer til at såre andre. Og hvis vi lader, som om vi ikke gør det, løber vi sur i hinanden. En undskyldning er forbundet med en mulighed: Hvis vi lukker i, kan vi opgive bestræbelsen på at forstå den anden. Hvis vi tør at åbne os op, kan det give os en større forståelse for det skrøbelige i alle mennesker.”
Citat fra bogen 

 

 

Vægt283 g
Størrelse14 × 157 × 229 mm
Forlag

Akademisk forlag

Udgivelsesdato

Forfatter

Fejl og forsoning i organisationer

Forfatter: Camilla Sløk
SKU: 9788750055532

269,96 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 200

HVAD GØR LEDERE, NÅR DE FEJLER? LADER SOM INGENTING, BEKLAGER ELLER UNDSKYLDER? 

I “Fejl og forsoning i organisationer” udforsker ledelsesforsker Camilla Sløk, hvordan organisationer og ledere, både inden for den offentlige og den private sektor, håndterer fejl. Det vil sige, hvordan ledere og organisationer tackler –  og ikke tackler – at ting er kørt af sporet, og nogen er kommet til skade.  

En vigtig del af Sløks argumentation er muligheden for at skabe forsoning. Nogle gange er tilgivelse efter fejl og skandaler en mulighed. Andre gange er det kun muligt for de involverede parter hver især at finde en forsoning med det, der er sket.  

Sløk giver en lang række forslag til, hvordan organisationer kan skabe forsoning, når noget er gået galt. Det kan være internt i forhold til  medarbejdere og eksternt i forhold til borgere og kunder. For som organisation og som leder har man ifølge Sløk et samfundsmæssigt ansvar for at komme det andet menneske i møde, når tingene er gået galt.

 

”Jeg er ikke fortaler for, at man skal tale om sine følelser morgen, middag og aften. Imidlertid er det en indsigt for os alle sammen, at vi uvægerligt kommer til at såre andre. Og hvis vi lader, som om vi ikke gør det, løber vi sur i hinanden. En undskyldning er forbundet med en mulighed: Hvis vi lukker i, kan vi opgive bestræbelsen på at forstå den anden. Hvis vi tør at åbne os op, kan det give os en større forståelse for det skrøbelige i alle mennesker.”
Citat fra bogen 

 

 

Vægt283 g
Størrelse14 × 157 × 229 mm
Forlag

Akademisk forlag

Udgivelsesdato

Forfatter