Leveringstid: 3-5 Hverdage

Forandringspædagogik

Denne bog om forandringspædagogik ruster lærerne i grundskolen til didaktisk og pædagogisk at designe deres undervisning, så den giver mere plads til børn og unges forskellighed og mangfoldige livsperspektiver.

Forandringspædagogikken er inspireret af en bred filosofisk forståelse af entreprenørskab som forandringsskabelse og mulighedstækning. Den udgør et grundlag for at fundere faglig læring og dannelse i mennesker som autonome og handlekraftige og i en verden fuld af muligheder.

Forandringspædagogik har fokus på børn og unges personlige tilgang til læring og livet igennem et transformativt og udvidet læringsbegreb. Den styrker børn og unges blik for mulighederne i sig selv, i omverden og i fremtiden, og den ønsker at vise, at eleverne kan tage meget mere aktiv del i undervisningen og livet, hvis de får mulighed for det.

Helle Helle Munkholm Davidsen har arbejdet med didaktik og entreprenørskab i en årrække som forskningschef på UC Lillebælt og VIA. Hun er nu institutleder på Institut for Kunst og Kulturvidenskab på Københavns Universitet. Sarah Robinson er pædagogisk antropolog og lektor ved Centre for Educational Development, Aarhus Universitet. Hun forsker i og udvikler didaktiske modeller, som tager udgangspunkt i entreprænørskabsundervisning.    

 

 

285,07 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Helle Munkholm Davidsen og Sarah Robinson
Varenummer: 9788772162898
Sidetal: 133
Sprog: dan
Format: Hæftet

Denne bog om forandringspædagogik ruster lærerne i grundskolen til didaktisk og pædagogisk at designe deres undervisning, så den giver mere plads til børn og unges forskellighed og mangfoldige livsperspektiver.

Forandringspædagogikken er inspireret af en bred filosofisk forståelse af entreprenørskab som forandringsskabelse og mulighedstækning. Den udgør et grundlag for at fundere faglig læring og dannelse i mennesker som autonome og handlekraftige og i en verden fuld af muligheder.

Forandringspædagogik har fokus på børn og unges personlige tilgang til læring og livet igennem et transformativt og udvidet læringsbegreb. Den styrker børn og unges blik for mulighederne i sig selv, i omverden og i fremtiden, og den ønsker at vise, at eleverne kan tage meget mere aktiv del i undervisningen og livet, hvis de får mulighed for det.

Helle Helle Munkholm Davidsen har arbejdet med didaktik og entreprenørskab i en årrække som forskningschef på UC Lillebælt og VIA. Hun er nu institutleder på Institut for Kunst og Kulturvidenskab på Københavns Universitet. Sarah Robinson er pædagogisk antropolog og lektor ved Centre for Educational Development, Aarhus Universitet. Hun forsker i og udvikler didaktiske modeller, som tager udgangspunkt i entreprænørskabsundervisning.    

 

 

Forlag

Frydenlund

Udgivelsesdato

Forfatter

Forandringspædagogik

Forfatter: Helle Munkholm Davidsen og Sarah Robinson
SKU: 9788772162898

285,07 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 133

Denne bog om forandringspædagogik ruster lærerne i grundskolen til didaktisk og pædagogisk at designe deres undervisning, så den giver mere plads til børn og unges forskellighed og mangfoldige livsperspektiver.

Forandringspædagogikken er inspireret af en bred filosofisk forståelse af entreprenørskab som forandringsskabelse og mulighedstækning. Den udgør et grundlag for at fundere faglig læring og dannelse i mennesker som autonome og handlekraftige og i en verden fuld af muligheder.

Forandringspædagogik har fokus på børn og unges personlige tilgang til læring og livet igennem et transformativt og udvidet læringsbegreb. Den styrker børn og unges blik for mulighederne i sig selv, i omverden og i fremtiden, og den ønsker at vise, at eleverne kan tage meget mere aktiv del i undervisningen og livet, hvis de får mulighed for det.

Helle Helle Munkholm Davidsen har arbejdet med didaktik og entreprenørskab i en årrække som forskningschef på UC Lillebælt og VIA. Hun er nu institutleder på Institut for Kunst og Kulturvidenskab på Københavns Universitet. Sarah Robinson er pædagogisk antropolog og lektor ved Centre for Educational Development, Aarhus Universitet. Hun forsker i og udvikler didaktiske modeller, som tager udgangspunkt i entreprænørskabsundervisning.    

 

 

Forlag

Frydenlund

Udgivelsesdato

Forfatter