Testmaterialet Genlæs – selvvurdering tager form som en digital prøve, hvor eleven gennem en række udsagn tager stilling til sin egen oplevelse af sine vanskeligheder. Besvarelsen af spørgsmålene vil give læreren et unikt indblik i, om eleven er mest påvirket af de rent funktionelle vanskeligheder, de psykiske gener eller den undgåelsesadfærd læsevanskeligheder ofte medfører.
De psykiske gener kan være en barriere for indlæringen, og for mange elever vil det derfor være hensigtsmæssigt, at de bearbejdes sideløbende med den rent funktionelle læse- og skriveundervisning.
Resultatet af selvvurderingsskemaet vil pege på et eller flere af Genlæs-arbejdshæfterne, der behandler hver sit område indenfor læse- og skriveundervisningen.
I Vejledningen får du en introduktion til selvvurderingsskemaet om elevens selvoplevede læse- og skrivevanskeligheder, viden om den teoretiske baggrund og vejledning til administration og scoring. Bestilling af ekstra eksemplarer af Vejledningen forudsætter køb af Genlæs Startpakke, som indeholder 1 Vejledning + årslicens til online administration og scoring af testen.
Kontakt Dansk Psykologisk Forlag på info@dpf.dk eller telefon 4546 0050 for yderligere information om Genlæs – Selvvurdering.