Leveringstid: 3-5 Hverdage

Guide til sprogarbejdet i dagtilbud

For at få en god sprogforståelse skal børn deltage i et meningsfyldt kommunikativt samspil i hverdagen.

Børns sprog udvikler sig i samspil med andre. Jo mere vi voksne ved om udviklingen af børns sprog, jo bedre kan vi understøtte de naturlige og komplekse processer i sprogudviklingen. Det handler om hele barnets udvikling og om sprog- og samspilsstrategier.

Guide til sprogarbejdet i dagtilbud har fokus på sproglige læringsmiljøer og sprogarbejde med mindre grupper af børn. De voksne kan understøtte sprogmiljøet med indretningen af rum og legeområder, ved at prioritere og understøtte legen – og ved at tale med børnene og udforske og udfordre deres sprogverden.

For at få en god sprogforståelse skal børn deltage i et meningsfyldt kommunikativt samspil i hverdagen. De lærer gennem leg og med kroppen forrest – i et tæt samspil med de voksne. Bogen giver generel viden om børns sprogudvikling og beskriver, hvordan man opbygger et solidt sprogligt læringsmiljø, laver sprogvurderinger og brugbare handleplaner i samarbejde med logopæder og forældre.

Bogen bygger på aktuel forskning og er fyldt med sprogstimulerende aktiviteter og lege, sprogstrategier og fokuspunkter, som er lette at indarbejde i dagligdagen i dagtilbuddet.

Bogen henvender sig til alle faggrupper, der arbejder med børn i dagtilbud – pædagoger, dagplejere, logopæder, vejledere og studerende på pædagoguddannelsen.

Om forfatteren:
Laura Rønne Basse er cand.mag. i audiologopædi og arbejder som underviser og konsulent ved Københavns Professionshøjskole. Her uddanner hun kommende sprogvejledere og logopæder og samarbejder med pædagoger i praksis om at udvikle sproglige læringsmiljøer i høj kvalitet.

 

 

 

224,10 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Laura Rønne Basse
Varenummer: 9788771853728
Sidetal: 140
Sprog: dan
Format: Hæftet

For at få en god sprogforståelse skal børn deltage i et meningsfyldt kommunikativt samspil i hverdagen.

Børns sprog udvikler sig i samspil med andre. Jo mere vi voksne ved om udviklingen af børns sprog, jo bedre kan vi understøtte de naturlige og komplekse processer i sprogudviklingen. Det handler om hele barnets udvikling og om sprog- og samspilsstrategier.

Guide til sprogarbejdet i dagtilbud har fokus på sproglige læringsmiljøer og sprogarbejde med mindre grupper af børn. De voksne kan understøtte sprogmiljøet med indretningen af rum og legeområder, ved at prioritere og understøtte legen – og ved at tale med børnene og udforske og udfordre deres sprogverden.

For at få en god sprogforståelse skal børn deltage i et meningsfyldt kommunikativt samspil i hverdagen. De lærer gennem leg og med kroppen forrest – i et tæt samspil med de voksne. Bogen giver generel viden om børns sprogudvikling og beskriver, hvordan man opbygger et solidt sprogligt læringsmiljø, laver sprogvurderinger og brugbare handleplaner i samarbejde med logopæder og forældre.

Bogen bygger på aktuel forskning og er fyldt med sprogstimulerende aktiviteter og lege, sprogstrategier og fokuspunkter, som er lette at indarbejde i dagligdagen i dagtilbuddet.

Bogen henvender sig til alle faggrupper, der arbejder med børn i dagtilbud – pædagoger, dagplejere, logopæder, vejledere og studerende på pædagoguddannelsen.

Om forfatteren:
Laura Rønne Basse er cand.mag. i audiologopædi og arbejder som underviser og konsulent ved Københavns Professionshøjskole. Her uddanner hun kommende sprogvejledere og logopæder og samarbejder med pædagoger i praksis om at udvikle sproglige læringsmiljøer i høj kvalitet.

 

 

 

Vægt 235 g
Størrelse 10 × 155 × 202 mm
Forlag

Dansk Psykologisk Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter

Guide til sprogarbejdet i dagtilbud

Forfatter: Laura Rønne Basse
SKU: 9788771853728

224,10 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 140

For at få en god sprogforståelse skal børn deltage i et meningsfyldt kommunikativt samspil i hverdagen.

Børns sprog udvikler sig i samspil med andre. Jo mere vi voksne ved om udviklingen af børns sprog, jo bedre kan vi understøtte de naturlige og komplekse processer i sprogudviklingen. Det handler om hele barnets udvikling og om sprog- og samspilsstrategier.

Guide til sprogarbejdet i dagtilbud har fokus på sproglige læringsmiljøer og sprogarbejde med mindre grupper af børn. De voksne kan understøtte sprogmiljøet med indretningen af rum og legeområder, ved at prioritere og understøtte legen – og ved at tale med børnene og udforske og udfordre deres sprogverden.

For at få en god sprogforståelse skal børn deltage i et meningsfyldt kommunikativt samspil i hverdagen. De lærer gennem leg og med kroppen forrest – i et tæt samspil med de voksne. Bogen giver generel viden om børns sprogudvikling og beskriver, hvordan man opbygger et solidt sprogligt læringsmiljø, laver sprogvurderinger og brugbare handleplaner i samarbejde med logopæder og forældre.

Bogen bygger på aktuel forskning og er fyldt med sprogstimulerende aktiviteter og lege, sprogstrategier og fokuspunkter, som er lette at indarbejde i dagligdagen i dagtilbuddet.

Bogen henvender sig til alle faggrupper, der arbejder med børn i dagtilbud – pædagoger, dagplejere, logopæder, vejledere og studerende på pædagoguddannelsen.

Om forfatteren:
Laura Rønne Basse er cand.mag. i audiologopædi og arbejder som underviser og konsulent ved Københavns Professionshøjskole. Her uddanner hun kommende sprogvejledere og logopæder og samarbejder med pædagoger i praksis om at udvikle sproglige læringsmiljøer i høj kvalitet.

 

 

 

Vægt 235 g
Størrelse 10 × 155 × 202 mm
Forlag

Dansk Psykologisk Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter