Bruuns Bøger Logo Bruuns Bøger
0,00 kr.
0
Subtotal: 0,00 kr.
Ingen produkter i kurven
Leveringstid: Nyt oplag er under forberedelse

Hvorfor gør jeg det, jeg gør?

Er du bevidst om, hvorfor du underviser, som du gør? Ved du, hvordan dine elever lærer bedst? Hvad synes du, er svært eller let? Taler du med dine kolleger om din undervisning?   

Hvorfor gør jeg det, jeg gør? Refleksionshåndbog for sproglærere tager udgangspunkt i forskningsfeltet lærerkognition, som undersøger lærerens mentale liv – dvs. de mange komplekse tanke- og beslutningsprocesser, herunder eksplicit og implicit viden, erfaringer, holdninger og følelser, som ligger bag og driver den daglige undervisningspraksis.   
Ens gode undervisning bliver endnu bedre, når man reflekterer over og sætter ord på egen viden og praksis. Ved at gå i dialog med sig selv og andre om egne erfaringer og tanker skaber man indsigt i, hvad der går godt, og hvor der er brug for udvikling. Dette kan være med til både at styrke læreridentiteten og skabe øget arbejdsglæde.   
Målet med bogen er at støtte sproglærere i deres undervisningspraksis og skabe grundlag for tilpasning og udvikling i tråd med den enkeltes personlige undervisningsstil og fremmedsprogspædagogiske indsigter. Bogen indeholder refleksionsøvelser og praksisøvelser, som kan sætte lærerens egne refleksioner i gang og give inspiration til dialog og afprøvninger i praksis.  

 

 

240,00 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Birgit Henriksen, Susana Silvana Fernandez, Hanne Leth Andersen og Dorte Fristrup
Varenummer: 9788759331606
Sidetal: 190
Sprog: dan
Format: Paperback
Kategorier: ,

Er du bevidst om, hvorfor du underviser, som du gør? Ved du, hvordan dine elever lærer bedst? Hvad synes du, er svært eller let? Taler du med dine kolleger om din undervisning?   

Hvorfor gør jeg det, jeg gør? Refleksionshåndbog for sproglærere tager udgangspunkt i forskningsfeltet lærerkognition, som undersøger lærerens mentale liv – dvs. de mange komplekse tanke- og beslutningsprocesser, herunder eksplicit og implicit viden, erfaringer, holdninger og følelser, som ligger bag og driver den daglige undervisningspraksis.   
Ens gode undervisning bliver endnu bedre, når man reflekterer over og sætter ord på egen viden og praksis. Ved at gå i dialog med sig selv og andre om egne erfaringer og tanker skaber man indsigt i, hvad der går godt, og hvor der er brug for udvikling. Dette kan være med til både at styrke læreridentiteten og skabe øget arbejdsglæde.   
Målet med bogen er at støtte sproglærere i deres undervisningspraksis og skabe grundlag for tilpasning og udvikling i tråd med den enkeltes personlige undervisningsstil og fremmedsprogspædagogiske indsigter. Bogen indeholder refleksionsøvelser og praksisøvelser, som kan sætte lærerens egne refleksioner i gang og give inspiration til dialog og afprøvninger i praksis.  

 

 

Vægt 409 g
Størrelse 12 × 172 × 239 mm
Forlag

Samfundslitteratur

Udgivelsesdato

Forfatter

Hvorfor gør jeg det, jeg gør?

Forfatter: Birgit Henriksen, Susana Silvana Fernandez, Hanne Leth Andersen og Dorte Fristrup
SKU: 9788759331606

240,00 kr.

Leveringstid: Nyt oplag er under forberedelse
Kategorier: ,
Format: Paperback
Sprog: dan
Sidetal: 190

Er du bevidst om, hvorfor du underviser, som du gør? Ved du, hvordan dine elever lærer bedst? Hvad synes du, er svært eller let? Taler du med dine kolleger om din undervisning?   

Hvorfor gør jeg det, jeg gør? Refleksionshåndbog for sproglærere tager udgangspunkt i forskningsfeltet lærerkognition, som undersøger lærerens mentale liv – dvs. de mange komplekse tanke- og beslutningsprocesser, herunder eksplicit og implicit viden, erfaringer, holdninger og følelser, som ligger bag og driver den daglige undervisningspraksis.   
Ens gode undervisning bliver endnu bedre, når man reflekterer over og sætter ord på egen viden og praksis. Ved at gå i dialog med sig selv og andre om egne erfaringer og tanker skaber man indsigt i, hvad der går godt, og hvor der er brug for udvikling. Dette kan være med til både at styrke læreridentiteten og skabe øget arbejdsglæde.   
Målet med bogen er at støtte sproglærere i deres undervisningspraksis og skabe grundlag for tilpasning og udvikling i tråd med den enkeltes personlige undervisningsstil og fremmedsprogspædagogiske indsigter. Bogen indeholder refleksionsøvelser og praksisøvelser, som kan sætte lærerens egne refleksioner i gang og give inspiration til dialog og afprøvninger i praksis.  

 

 

Vægt 409 g
Størrelse 12 × 172 × 239 mm
Forlag

Samfundslitteratur

Udgivelsesdato

Forfatter