Leveringstid: 3-5 Hverdage

Iagttagelse og fortælling

Bogen præsenterer en anderledes synsvinkel på pædagogiske iagttagelser og beskrivelser af børn.

I modsætning til forsimplede observationsskemaer viser bogen, hvordan iagttagelser kan beskrive mangfoldigheden i børnenes liv i institutionerne. I centrum står den konkrete selvoplevede fortælling, som i kombination med det pædagogiske personales fortolkninger giver nye muligheder for at gøre beskrivelserne af børnene levende og sanselige.

Bogen er både praktisk og konkret og fyldt med eksempler på, hvordan man kan anvende fortællinger i beskrivelsen af børn. Den indeholder også en kritik af traditionelle observationsmetoder samt en gennemgang af udvalgte teorier om fortælling.

 

 

263,95 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Søren Smidt & Henning Kopart
Varenummer: 9788771180527
Sidetal: 0
Sprog: dan
Format: Paperback

Bogen præsenterer en anderledes synsvinkel på pædagogiske iagttagelser og beskrivelser af børn.

I modsætning til forsimplede observationsskemaer viser bogen, hvordan iagttagelser kan beskrive mangfoldigheden i børnenes liv i institutionerne. I centrum står den konkrete selvoplevede fortælling, som i kombination med det pædagogiske personales fortolkninger giver nye muligheder for at gøre beskrivelserne af børnene levende og sanselige.

Bogen er både praktisk og konkret og fyldt med eksempler på, hvordan man kan anvende fortællinger i beskrivelsen af børn. Den indeholder også en kritik af traditionelle observationsmetoder samt en gennemgang af udvalgte teorier om fortælling.

 

 

Forlag

Frydenlund

Udgivelsesdato

Forfatter

Iagttagelse og fortælling

Forfatter: Søren Smidt & Henning Kopart
SKU: 9788771180527

263,95 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Format: Paperback
Sprog: dan
Sidetal: 0

Bogen præsenterer en anderledes synsvinkel på pædagogiske iagttagelser og beskrivelser af børn.

I modsætning til forsimplede observationsskemaer viser bogen, hvordan iagttagelser kan beskrive mangfoldigheden i børnenes liv i institutionerne. I centrum står den konkrete selvoplevede fortælling, som i kombination med det pædagogiske personales fortolkninger giver nye muligheder for at gøre beskrivelserne af børnene levende og sanselige.

Bogen er både praktisk og konkret og fyldt med eksempler på, hvordan man kan anvende fortællinger i beskrivelsen af børn. Den indeholder også en kritik af traditionelle observationsmetoder samt en gennemgang af udvalgte teorier om fortælling.

 

 

Forlag

Frydenlund

Udgivelsesdato

Forfatter