Leveringstid: 3-5 Hverdage

Interkulturel didaktik

Interkulturel didaktik giver teori bag og konkrete eksempler på, hvordan lærere på ungdomsuddannelserne kan bringe spørgsmål om kultur, kulturmøder og forskellighed op i undervisningen.

Bogens tilgang er inspireret af en række forskere, der på forskellig vis diskuterer relationer mellem kultur, etnicitet, race og uddannelse. De lægger vægt på uddannelse af lærere, der kan bygge bro mellem kulturelle, etniske og religiøse grænser og behovet for en interkulturel pædagogik, der arbejder med en transkulturel forståelse som udgangspunkt for dialog.

Med dette som udgangspunkt gør bogen klart, at lærere spiller en helt afgørende rolle i det daglige møde med eleverne og formidlingen af skolens fag. I den optik er enhver lærers opgave af både faglig og social karakter.

Bogens første del diskuterer teoretiske tilgange og perspektiver. Anden del ser konkrete cases nærmere på den didaktiske praksis.

Den henvender sig til undervisere på landets gymnasier og højskoler, men også lærere i grundskolen og på videregående uddannelser kan læse med, få inspiration til egen undervisning og blive klogere.

 

 

263,95 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Peter Hobel, Tine Brøndum og Morten Meisner
Varenummer: 9788772161242
Sidetal: 185
Sprog: dan
Format: Paperback

Interkulturel didaktik giver teori bag og konkrete eksempler på, hvordan lærere på ungdomsuddannelserne kan bringe spørgsmål om kultur, kulturmøder og forskellighed op i undervisningen.

Bogens tilgang er inspireret af en række forskere, der på forskellig vis diskuterer relationer mellem kultur, etnicitet, race og uddannelse. De lægger vægt på uddannelse af lærere, der kan bygge bro mellem kulturelle, etniske og religiøse grænser og behovet for en interkulturel pædagogik, der arbejder med en transkulturel forståelse som udgangspunkt for dialog.

Med dette som udgangspunkt gør bogen klart, at lærere spiller en helt afgørende rolle i det daglige møde med eleverne og formidlingen af skolens fag. I den optik er enhver lærers opgave af både faglig og social karakter.

Bogens første del diskuterer teoretiske tilgange og perspektiver. Anden del ser konkrete cases nærmere på den didaktiske praksis.

Den henvender sig til undervisere på landets gymnasier og højskoler, men også lærere i grundskolen og på videregående uddannelser kan læse med, få inspiration til egen undervisning og blive klogere.

 

 

Vægt 320 g
Størrelse 11 × 154 × 220 mm
Forlag

Frydenlund

Udgivelsesdato

Forfatter

Interkulturel didaktik

Forfatter: Peter Hobel, Tine Brøndum og Morten Meisner
SKU: 9788772161242

263,95 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Format: Paperback
Sprog: dan
Sidetal: 185

Interkulturel didaktik giver teori bag og konkrete eksempler på, hvordan lærere på ungdomsuddannelserne kan bringe spørgsmål om kultur, kulturmøder og forskellighed op i undervisningen.

Bogens tilgang er inspireret af en række forskere, der på forskellig vis diskuterer relationer mellem kultur, etnicitet, race og uddannelse. De lægger vægt på uddannelse af lærere, der kan bygge bro mellem kulturelle, etniske og religiøse grænser og behovet for en interkulturel pædagogik, der arbejder med en transkulturel forståelse som udgangspunkt for dialog.

Med dette som udgangspunkt gør bogen klart, at lærere spiller en helt afgørende rolle i det daglige møde med eleverne og formidlingen af skolens fag. I den optik er enhver lærers opgave af både faglig og social karakter.

Bogens første del diskuterer teoretiske tilgange og perspektiver. Anden del ser konkrete cases nærmere på den didaktiske praksis.

Den henvender sig til undervisere på landets gymnasier og højskoler, men også lærere i grundskolen og på videregående uddannelser kan læse med, få inspiration til egen undervisning og blive klogere.

 

 

Vægt 320 g
Størrelse 11 × 154 × 220 mm
Forlag

Frydenlund

Udgivelsesdato

Forfatter