Leveringstid: BOOKBOX levering på lager 6-7 dage

Klasseledelse gentænkt

I Klasseledelse gentænkt beskæftiger Helle Plauborg sig med sammenhængen mellem det didaktiske, det faglige og det sociale i undervisning og bringer sin undersøgelse ind i en gentænkning af klasseledelsesbegrebet. Centralt i bogen står de empiriske kapitler baseret på tre eksperimentelle casestudier af hhv. Byklassen, en 6. klasse, som har ry for at være en særdeles vanskeligt underviselig klasse, og som er præget af en gruppe drenges kriminelle fritidsaktiviteter – Landklassen: en netop sammenlagt 6. klasse på en skole, hvor prikkerunder og nedadgående elevtal er med til at præge skolens hverdag – og endelig Forstadsklassen: en 5. klasse med ry som meget velfungerende såvel fagligt som socialt på en velrenommeret skole i et villakvarter. Bogen bringer os tæt på skolens hverdag og giver et nuanceret indblik i mange forskellige virkeligheder – og de forskellige måder at varetage undervisningsopgaven på – som findes der.

Bogen tager afsæt i teorien agential realisme, der er udviklet af den amerikanske fysiker og feminist Karen Barad. Dette teoretiske univers og analyserne af de tre cases benyttes i bogen til at udvikle ansatser til en tænkning om henholdsvis læring og didaktik. I det afsluttende kapitel rettes opmærksomheden mod den lovede gentænkning af klasseledelsesbegrebet.

Klasseledelse gentænkt er et eksempel på vellykket forskningsformidling. Bogen er i kraft af sin tydelige opbygning og sit klare sprog spændende læsning for lærerstuderende, skolens praktikere og ikke mindst studerende på efteruddannelses- eller universitetsniveau.

Helle Plauborg er uddannet lærer, cand. mag. i pædagogik og socialvidenskab og ph.d. Hendes primære forskningsområde er klasseledelse, men hendes forskningsinteresser centrerer sig også om læringsteori og didaktik. Derudover laver hun kurser og udviklingsprojekter inden for emnet.

 

 

 

 

360,00 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Helle Plauborg
Varenummer: 9788741257457
Sidetal: 328
Sprog: dan
Format: Hæftet

I Klasseledelse gentænkt beskæftiger Helle Plauborg sig med sammenhængen mellem det didaktiske, det faglige og det sociale i undervisning og bringer sin undersøgelse ind i en gentænkning af klasseledelsesbegrebet. Centralt i bogen står de empiriske kapitler baseret på tre eksperimentelle casestudier af hhv. Byklassen, en 6. klasse, som har ry for at være en særdeles vanskeligt underviselig klasse, og som er præget af en gruppe drenges kriminelle fritidsaktiviteter – Landklassen: en netop sammenlagt 6. klasse på en skole, hvor prikkerunder og nedadgående elevtal er med til at præge skolens hverdag – og endelig Forstadsklassen: en 5. klasse med ry som meget velfungerende såvel fagligt som socialt på en velrenommeret skole i et villakvarter. Bogen bringer os tæt på skolens hverdag og giver et nuanceret indblik i mange forskellige virkeligheder – og de forskellige måder at varetage undervisningsopgaven på – som findes der.

Bogen tager afsæt i teorien agential realisme, der er udviklet af den amerikanske fysiker og feminist Karen Barad. Dette teoretiske univers og analyserne af de tre cases benyttes i bogen til at udvikle ansatser til en tænkning om henholdsvis læring og didaktik. I det afsluttende kapitel rettes opmærksomheden mod den lovede gentænkning af klasseledelsesbegrebet.

Klasseledelse gentænkt er et eksempel på vellykket forskningsformidling. Bogen er i kraft af sin tydelige opbygning og sit klare sprog spændende læsning for lærerstuderende, skolens praktikere og ikke mindst studerende på efteruddannelses- eller universitetsniveau.

Helle Plauborg er uddannet lærer, cand. mag. i pædagogik og socialvidenskab og ph.d. Hendes primære forskningsområde er klasseledelse, men hendes forskningsinteresser centrerer sig også om læringsteori og didaktik. Derudover laver hun kurser og udviklingsprojekter inden for emnet.

 

 

 

 

Vægt 426 g
Størrelse 24 × 144 × 222 mm
Forlag

Hans Reitzels Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter

Klasseledelse gentænkt

Forfatter: Helle Plauborg
SKU: 9788741257457

360,00 kr.

Leveringstid: BOOKBOX levering på lager 6-7 dage
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 328

I Klasseledelse gentænkt beskæftiger Helle Plauborg sig med sammenhængen mellem det didaktiske, det faglige og det sociale i undervisning og bringer sin undersøgelse ind i en gentænkning af klasseledelsesbegrebet. Centralt i bogen står de empiriske kapitler baseret på tre eksperimentelle casestudier af hhv. Byklassen, en 6. klasse, som har ry for at være en særdeles vanskeligt underviselig klasse, og som er præget af en gruppe drenges kriminelle fritidsaktiviteter – Landklassen: en netop sammenlagt 6. klasse på en skole, hvor prikkerunder og nedadgående elevtal er med til at præge skolens hverdag – og endelig Forstadsklassen: en 5. klasse med ry som meget velfungerende såvel fagligt som socialt på en velrenommeret skole i et villakvarter. Bogen bringer os tæt på skolens hverdag og giver et nuanceret indblik i mange forskellige virkeligheder – og de forskellige måder at varetage undervisningsopgaven på – som findes der.

Bogen tager afsæt i teorien agential realisme, der er udviklet af den amerikanske fysiker og feminist Karen Barad. Dette teoretiske univers og analyserne af de tre cases benyttes i bogen til at udvikle ansatser til en tænkning om henholdsvis læring og didaktik. I det afsluttende kapitel rettes opmærksomheden mod den lovede gentænkning af klasseledelsesbegrebet.

Klasseledelse gentænkt er et eksempel på vellykket forskningsformidling. Bogen er i kraft af sin tydelige opbygning og sit klare sprog spændende læsning for lærerstuderende, skolens praktikere og ikke mindst studerende på efteruddannelses- eller universitetsniveau.

Helle Plauborg er uddannet lærer, cand. mag. i pædagogik og socialvidenskab og ph.d. Hendes primære forskningsområde er klasseledelse, men hendes forskningsinteresser centrerer sig også om læringsteori og didaktik. Derudover laver hun kurser og udviklingsprojekter inden for emnet.

 

 

 

 

Vægt 426 g
Størrelse 24 × 144 × 222 mm
Forlag

Hans Reitzels Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter