Leveringstid: Nyt oplag er under forberedelse

Læring

Denne bog handler om læring, som den finder sted i hverdagslivet og især i skole og daginstitution.

Der findes i dag en række forskellige tilgange til og perspektiver på læring og læreprocesser. Denne bog behandler ikke dem alle, men fremhæver et udvalg, som tilsammen belyser de fleste undervisnings- og læringssituationer i daginstitutioner og skole.  Bogen præsenterer og drøfter forskellige definitioner på og metaforer for læring med det sigte at anskueliggøre, hvordan læreprocesser bedst kan organiseres og understøttes.
Ud over en indledning og en afslutning er bogen struktureret i fem kapitler:
  • Læringsmodeller og metaforer
  • Kulturhistoriske perspektiver på læring
  • Pragmatiske perspektiver på læring
  • Social-kognitive perspektiver på læring
  • Kulturpsykologiske perspektiver på læring

Bogens fire psykologiske fyrtårne er Lev Vygotskij, John Dewey, Albert Bandura og Jerome Bruner.

LÆRING er skrevet til lærer- og pædagogstuderende, til studerende på de pædagogiske diplomuddannelser samt til alle, der er interesseret i at læse om at lære gennem deltagelse, efterligning, dialog, undersøgelse, erfaring, mestring og tilegnelse.

 

 

 

162,00 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Ole Løw
Varenummer: 9788759341100
Sidetal: 134
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier: ,

Denne bog handler om læring, som den finder sted i hverdagslivet og især i skole og daginstitution.

Der findes i dag en række forskellige tilgange til og perspektiver på læring og læreprocesser. Denne bog behandler ikke dem alle, men fremhæver et udvalg, som tilsammen belyser de fleste undervisnings- og læringssituationer i daginstitutioner og skole.  Bogen præsenterer og drøfter forskellige definitioner på og metaforer for læring med det sigte at anskueliggøre, hvordan læreprocesser bedst kan organiseres og understøttes.
Ud over en indledning og en afslutning er bogen struktureret i fem kapitler:
  • Læringsmodeller og metaforer
  • Kulturhistoriske perspektiver på læring
  • Pragmatiske perspektiver på læring
  • Social-kognitive perspektiver på læring
  • Kulturpsykologiske perspektiver på læring

Bogens fire psykologiske fyrtårne er Lev Vygotskij, John Dewey, Albert Bandura og Jerome Bruner.

LÆRING er skrevet til lærer- og pædagogstuderende, til studerende på de pædagogiske diplomuddannelser samt til alle, der er interesseret i at læse om at lære gennem deltagelse, efterligning, dialog, undersøgelse, erfaring, mestring og tilegnelse.

 

 

 

Vægt 270 g
Størrelse 10 × 143 × 240 mm
Forlag

Samfundslitteratur

Udgivelsesdato

Serie

Professionernes begreber

Forfatter

Læring

Forfatter: Ole Løw
SKU: 9788759341100

162,00 kr.

Leveringstid: Nyt oplag er under forberedelse
Kategorier: ,
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 134

Denne bog handler om læring, som den finder sted i hverdagslivet og især i skole og daginstitution.

Der findes i dag en række forskellige tilgange til og perspektiver på læring og læreprocesser. Denne bog behandler ikke dem alle, men fremhæver et udvalg, som tilsammen belyser de fleste undervisnings- og læringssituationer i daginstitutioner og skole.  Bogen præsenterer og drøfter forskellige definitioner på og metaforer for læring med det sigte at anskueliggøre, hvordan læreprocesser bedst kan organiseres og understøttes.
Ud over en indledning og en afslutning er bogen struktureret i fem kapitler:
  • Læringsmodeller og metaforer
  • Kulturhistoriske perspektiver på læring
  • Pragmatiske perspektiver på læring
  • Social-kognitive perspektiver på læring
  • Kulturpsykologiske perspektiver på læring

Bogens fire psykologiske fyrtårne er Lev Vygotskij, John Dewey, Albert Bandura og Jerome Bruner.

LÆRING er skrevet til lærer- og pædagogstuderende, til studerende på de pædagogiske diplomuddannelser samt til alle, der er interesseret i at læse om at lære gennem deltagelse, efterligning, dialog, undersøgelse, erfaring, mestring og tilegnelse.

 

 

 

Vægt 270 g
Størrelse 10 × 143 × 240 mm
Forlag

Samfundslitteratur

Udgivelsesdato

Serie

Professionernes begreber

Forfatter