Leveringstid: 3-5 Hverdage

Læringsmål og læringsmåder

Læringsmål og læringsmåder handler om undervisningsdifferentiering i praksis.

Bogen beskriver tre hovedspor:

  • Læringsmål – om at formulere tydelige mål for, hvad eleverne skal lære i det enkelte undervisningsforløb.
  • Elevforudsætninger – om hvordan elevernes forskellige forudsætninger, også fra livet uden for skolen, har betydning for, hvordan de lærer i skolen.
  • Læringsmåder – om hvordan oplæg, opgaver, tekster mm. kan varieres, så de passer til såvel læringsmålene som elevers forskellige forudsætninger og måder at lære på.

Bogen indeholder også spørgsmål til refleksion over praksis og en praktisk oversigt, man kan bruge, når man planlægger undervisning med tydelige læringsmål og differentiering.

 

 

162,00 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Bodil Nielsen
Varenummer: 9788702141689
Sidetal: 100
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier: ,

Læringsmål og læringsmåder handler om undervisningsdifferentiering i praksis.

Bogen beskriver tre hovedspor:

  • Læringsmål – om at formulere tydelige mål for, hvad eleverne skal lære i det enkelte undervisningsforløb.
  • Elevforudsætninger – om hvordan elevernes forskellige forudsætninger, også fra livet uden for skolen, har betydning for, hvordan de lærer i skolen.
  • Læringsmåder – om hvordan oplæg, opgaver, tekster mm. kan varieres, så de passer til såvel læringsmålene som elevers forskellige forudsætninger og måder at lære på.

Bogen indeholder også spørgsmål til refleksion over praksis og en praktisk oversigt, man kan bruge, når man planlægger undervisning med tydelige læringsmål og differentiering.

 

 

Vægt 165 g
Størrelse 10 × 158 × 230 mm
Forlag

Gyldendal

Udgivelsesdato

Serie

Gyldendals lærerbibliotek

Forfatter

Læringsmål og læringsmåder

Forfatter: Bodil Nielsen
SKU: 9788702141689

162,00 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Kategorier: ,
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 100

Læringsmål og læringsmåder handler om undervisningsdifferentiering i praksis.

Bogen beskriver tre hovedspor:

  • Læringsmål – om at formulere tydelige mål for, hvad eleverne skal lære i det enkelte undervisningsforløb.
  • Elevforudsætninger – om hvordan elevernes forskellige forudsætninger, også fra livet uden for skolen, har betydning for, hvordan de lærer i skolen.
  • Læringsmåder – om hvordan oplæg, opgaver, tekster mm. kan varieres, så de passer til såvel læringsmålene som elevers forskellige forudsætninger og måder at lære på.

Bogen indeholder også spørgsmål til refleksion over praksis og en praktisk oversigt, man kan bruge, når man planlægger undervisning med tydelige læringsmål og differentiering.

 

 

Vægt 165 g
Størrelse 10 × 158 × 230 mm
Forlag

Gyldendal

Udgivelsesdato

Serie

Gyldendals lærerbibliotek

Forfatter