Leveringstid: 3-5 Hverdage

Læsefidusen 0. Håndbog

Håndbogen består af en kort introduktion til de forskningsresultater, der danner grundlag for systemets teoriramme samt en grundig og praksisorienteret kapitel-for-kapitel-vejledning med forslag til sange, lege, aktiviteter og værkstedsarbejde, der understøtter variation og undervisningsdifferentiering.

Læsefidusen understøtter kompetenceområdet sprog i Fælles Mål i børnehaveklassen. Med Læsefidusen skal eleverne synge, lege, spille, lytte, tale, læse, skrive og udvikle deres viden om og erfaringer med sprog, både talesprog og skriftsprog.
Systemet lægger op til undervisning i litteratursamtale, ordkendskab, sprogforståelse og genrekendskab og understøtter en balanceret undervisning i læsning og skrivning. Undervisningsdifferentiering og forældreinddragelse er vigtige elementer. 
Læsefidusen præsenterer eleverne for en direkte og systematisk undervisning i bogstavernes former, navne og lyde. Det primære fokus er på bogstavernes standardlyde, men også de betingede lyde får opmærksomhed. Bogstaverne introduceres i seks lydfamilier, hvoraf vokalfamilien er den første. I forbindelse med gennemgang af konsonanterne møder eleverne små afkodningstekster med progression i ordmaterialet. 
Systemet er bygget op omkring tre tilgange til arbejdet med sprog, læsestrategier og tekstforståelse:
LYT OG TAL – ordkendskab og sprogforståelse i børnelitterære tekster.
LÆS OG LÆS – bogstavkendskab, læsning af lydlette ord og hyppige ikke-lydrette småord i afkodningstekster, stavning af lydlette ord samt tegning af læseforståelse og skrivning af ord og små tekster.
LÆS OG SKRIV – begyndende genreforståelse af enkle fiktions- og faktatekster.
                                                                                                            

1.108,95 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Maj-Britt Westi, Bente Østergaard Pedersen, Dorrit Bang
Varenummer: 9788772111100
Sidetal: 216
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier:

Håndbogen består af en kort introduktion til de forskningsresultater, der danner grundlag for systemets teoriramme samt en grundig og praksisorienteret kapitel-for-kapitel-vejledning med forslag til sange, lege, aktiviteter og værkstedsarbejde, der understøtter variation og undervisningsdifferentiering.

Læsefidusen understøtter kompetenceområdet sprog i Fælles Mål i børnehaveklassen. Med Læsefidusen skal eleverne synge, lege, spille, lytte, tale, læse, skrive og udvikle deres viden om og erfaringer med sprog, både talesprog og skriftsprog.
Systemet lægger op til undervisning i litteratursamtale, ordkendskab, sprogforståelse og genrekendskab og understøtter en balanceret undervisning i læsning og skrivning. Undervisningsdifferentiering og forældreinddragelse er vigtige elementer. 
Læsefidusen præsenterer eleverne for en direkte og systematisk undervisning i bogstavernes former, navne og lyde. Det primære fokus er på bogstavernes standardlyde, men også de betingede lyde får opmærksomhed. Bogstaverne introduceres i seks lydfamilier, hvoraf vokalfamilien er den første. I forbindelse med gennemgang af konsonanterne møder eleverne små afkodningstekster med progression i ordmaterialet. 
Systemet er bygget op omkring tre tilgange til arbejdet med sprog, læsestrategier og tekstforståelse:
LYT OG TAL – ordkendskab og sprogforståelse i børnelitterære tekster.
LÆS OG LÆS – bogstavkendskab, læsning af lydlette ord og hyppige ikke-lydrette småord i afkodningstekster, stavning af lydlette ord samt tegning af læseforståelse og skrivning af ord og små tekster.
LÆS OG SKRIV – begyndende genreforståelse af enkle fiktions- og faktatekster.
                                                                                                            
Vægt815 g
Størrelse12 × 210 × 295 mm
Forlag

Dansklærerforeningen

Udgivelsesdato

Serie

Læsefidusen

Læsefidusen 0. Håndbog

Forfatter: Maj-Britt Westi, Bente Østergaard Pedersen, Dorrit Bang
SKU: 9788772111100

1.108,95 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Kategorier:
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 216

Håndbogen består af en kort introduktion til de forskningsresultater, der danner grundlag for systemets teoriramme samt en grundig og praksisorienteret kapitel-for-kapitel-vejledning med forslag til sange, lege, aktiviteter og værkstedsarbejde, der understøtter variation og undervisningsdifferentiering.

Læsefidusen understøtter kompetenceområdet sprog i Fælles Mål i børnehaveklassen. Med Læsefidusen skal eleverne synge, lege, spille, lytte, tale, læse, skrive og udvikle deres viden om og erfaringer med sprog, både talesprog og skriftsprog.
Systemet lægger op til undervisning i litteratursamtale, ordkendskab, sprogforståelse og genrekendskab og understøtter en balanceret undervisning i læsning og skrivning. Undervisningsdifferentiering og forældreinddragelse er vigtige elementer. 
Læsefidusen præsenterer eleverne for en direkte og systematisk undervisning i bogstavernes former, navne og lyde. Det primære fokus er på bogstavernes standardlyde, men også de betingede lyde får opmærksomhed. Bogstaverne introduceres i seks lydfamilier, hvoraf vokalfamilien er den første. I forbindelse med gennemgang af konsonanterne møder eleverne små afkodningstekster med progression i ordmaterialet. 
Systemet er bygget op omkring tre tilgange til arbejdet med sprog, læsestrategier og tekstforståelse:
LYT OG TAL – ordkendskab og sprogforståelse i børnelitterære tekster.
LÆS OG LÆS – bogstavkendskab, læsning af lydlette ord og hyppige ikke-lydrette småord i afkodningstekster, stavning af lydlette ord samt tegning af læseforståelse og skrivning af ord og små tekster.
LÆS OG SKRIV – begyndende genreforståelse af enkle fiktions- og faktatekster.
                                                                                                            
Vægt815 g
Størrelse12 × 210 × 295 mm
Forlag

Dansklærerforeningen

Udgivelsesdato

Serie

Læsefidusen