Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 11

Lydmonstre – leg og læsning

Tidlig indsats kan forebygge og reducere afkodningsvanskeligheder. Med Lydmonstre kan du give dine elever den bedste start på den skriftsproglige udvikling.

Lad dine elever arbejde med Lydmonstre! Luk nonsensord ind i undervisningen på en legende måde.

Lydmonstre – leg og læsning hjælper med at opspore, forebygge og reducere afkodningsvanskeligheder ved at lukke det fonologiske arbejde ind i undervisningen på systematisk, vedholdende og sjov vis til gavn for alle – ikke mindst læseudfordrede elever.

I materialet bliver ‘lydmonstre’ visuel­le repræsentationer for nonsensord, som hjælper eleverne med at skelne mellem nonsensord og ord med mening. Underviseren og eleverne opbygger i fællesskab et univers, hvor lydmonstrene er centrum for forskellige sjove aktiviteter. Der arbejdes med bl.a. med bogstavernes lyde, og eleverne både læser og skriver.

Forskning viser, at en tidlig indsats kan forebygge og reducere afkodningsvanskeligheder, hvilket er et vigtigt mål for materialet. Arbejdet med lydmonstrene kan være med til at bygge bro mellem bogstavkendskab til begyndende læsekompetence.

Materialet består af mange forskellige Lydmonster-kort/nonsensord, skriveopgaver, spil, lege og aktiviteter, evalueringsopgaver og testark. Materialet kan bruges, når eleverne har et kendskab til bogstavernes standardlyde.

Lydmonstre – leg og læsning henvender sig primært til børnehaveklasse og 1. klasse. Det kan også benyttes i forbindelse med læseudfordrede elever i 2.-5. klasse.

De tre forfattere er læreruddannede og læse-og ordblindevejledere.

 

 

 

921,60 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Edel Irene Nørgaard, Pernille Hasselholdt Bach, Dorte Siliam Kristensen
Varenummer: 9788771858143
Sidetal: 300
Sprog: dan
Format: Spiralryg
Kategorier: ,

Tidlig indsats kan forebygge og reducere afkodningsvanskeligheder. Med Lydmonstre kan du give dine elever den bedste start på den skriftsproglige udvikling.

Lad dine elever arbejde med Lydmonstre! Luk nonsensord ind i undervisningen på en legende måde.

Lydmonstre – leg og læsning hjælper med at opspore, forebygge og reducere afkodningsvanskeligheder ved at lukke det fonologiske arbejde ind i undervisningen på systematisk, vedholdende og sjov vis til gavn for alle – ikke mindst læseudfordrede elever.

I materialet bliver ‘lydmonstre’ visuel­le repræsentationer for nonsensord, som hjælper eleverne med at skelne mellem nonsensord og ord med mening. Underviseren og eleverne opbygger i fællesskab et univers, hvor lydmonstrene er centrum for forskellige sjove aktiviteter. Der arbejdes med bl.a. med bogstavernes lyde, og eleverne både læser og skriver.

Forskning viser, at en tidlig indsats kan forebygge og reducere afkodningsvanskeligheder, hvilket er et vigtigt mål for materialet. Arbejdet med lydmonstrene kan være med til at bygge bro mellem bogstavkendskab til begyndende læsekompetence.

Materialet består af mange forskellige Lydmonster-kort/nonsensord, skriveopgaver, spil, lege og aktiviteter, evalueringsopgaver og testark. Materialet kan bruges, når eleverne har et kendskab til bogstavernes standardlyde.

Lydmonstre – leg og læsning henvender sig primært til børnehaveklasse og 1. klasse. Det kan også benyttes i forbindelse med læseudfordrede elever i 2.-5. klasse.

De tre forfattere er læreruddannede og læse-og ordblindevejledere.

 

 

 

Vægt 1013 g
Størrelse 23 × 230 × 299 mm
Forlag

Dansk Psykologisk Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter

Lydmonstre – leg og læsning

Forfatter: Edel Irene Nørgaard, Pernille Hasselholdt Bach, Dorte Siliam Kristensen
SKU: 9788771858143

921,60 kr.

Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 11
Kategorier: ,
Format: Spiralryg
Sprog: dan
Sidetal: 300

Tidlig indsats kan forebygge og reducere afkodningsvanskeligheder. Med Lydmonstre kan du give dine elever den bedste start på den skriftsproglige udvikling.

Lad dine elever arbejde med Lydmonstre! Luk nonsensord ind i undervisningen på en legende måde.

Lydmonstre – leg og læsning hjælper med at opspore, forebygge og reducere afkodningsvanskeligheder ved at lukke det fonologiske arbejde ind i undervisningen på systematisk, vedholdende og sjov vis til gavn for alle – ikke mindst læseudfordrede elever.

I materialet bliver ‘lydmonstre’ visuel­le repræsentationer for nonsensord, som hjælper eleverne med at skelne mellem nonsensord og ord med mening. Underviseren og eleverne opbygger i fællesskab et univers, hvor lydmonstrene er centrum for forskellige sjove aktiviteter. Der arbejdes med bl.a. med bogstavernes lyde, og eleverne både læser og skriver.

Forskning viser, at en tidlig indsats kan forebygge og reducere afkodningsvanskeligheder, hvilket er et vigtigt mål for materialet. Arbejdet med lydmonstrene kan være med til at bygge bro mellem bogstavkendskab til begyndende læsekompetence.

Materialet består af mange forskellige Lydmonster-kort/nonsensord, skriveopgaver, spil, lege og aktiviteter, evalueringsopgaver og testark. Materialet kan bruges, når eleverne har et kendskab til bogstavernes standardlyde.

Lydmonstre – leg og læsning henvender sig primært til børnehaveklasse og 1. klasse. Det kan også benyttes i forbindelse med læseudfordrede elever i 2.-5. klasse.

De tre forfattere er læreruddannede og læse-og ordblindevejledere.

 

 

 

Vægt 1013 g
Størrelse 23 × 230 × 299 mm
Forlag

Dansk Psykologisk Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter