Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 4

Mediejura

Informations- og ytringsfrihed er afgørende kendetegn for et demokratisk samfund. Med frihed følger også ansvar, og her dukker straks dilemmaer op, som man kan opleve næsten dagligt: krænkelser af privatlivet, injurier, hadefulde ytringer, manipulation, skjult reklame og mange andre problemstillinger, som både er juridiske og etiske.

Mediejura: Det handler om informations- og ytringsfrihed gennemgår centrale mediejuridiske begreber, vigtige retsregler og etiske retningslinjer. Og den refererer en lang række eksempler på afgørelser i konkrete sager.
Denne 5. udgave er ajourført med omtale af nye retsregler bl.a. om beskyttelse af whistleblowere, ophavsret og forskellige typer online medieplatforme. Ved mange af bogens emner er omtalt nye afgørelser, der præciserer og udvikler mediejuraen.
Kendskab til mediejura er særlig vigtig for personer, der arbejder professionelt med journalistik og kommunikation, og for studerende, der uddanner sig på disse felter. Og i øvrigt for alle personer, myndigheder, virksomheder og organisationer, der bliver omtalt eller selv giver sig i kast med at publicere oplysninger.
På bogens side er der links til de love og regler, der er henvist til i bogen, og til afgørelser, der er omtalt. Her er også links til hjemmesider med nyttig information om bogens emner: https://samfundslitteratur.dk/bog/mediejura

 

 

 

408,00 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Peter Lind Nielsen og Oluf Jørgensen
Varenummer: 9788793453975
Sidetal: 385
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier: ,

Informations- og ytringsfrihed er afgørende kendetegn for et demokratisk samfund. Med frihed følger også ansvar, og her dukker straks dilemmaer op, som man kan opleve næsten dagligt: krænkelser af privatlivet, injurier, hadefulde ytringer, manipulation, skjult reklame og mange andre problemstillinger, som både er juridiske og etiske.

Mediejura: Det handler om informations- og ytringsfrihed gennemgår centrale mediejuridiske begreber, vigtige retsregler og etiske retningslinjer. Og den refererer en lang række eksempler på afgørelser i konkrete sager.
Denne 5. udgave er ajourført med omtale af nye retsregler bl.a. om beskyttelse af whistleblowere, ophavsret og forskellige typer online medieplatforme. Ved mange af bogens emner er omtalt nye afgørelser, der præciserer og udvikler mediejuraen.
Kendskab til mediejura er særlig vigtig for personer, der arbejder professionelt med journalistik og kommunikation, og for studerende, der uddanner sig på disse felter. Og i øvrigt for alle personer, myndigheder, virksomheder og organisationer, der bliver omtalt eller selv giver sig i kast med at publicere oplysninger.
På bogens side er der links til de love og regler, der er henvist til i bogen, og til afgørelser, der er omtalt. Her er også links til hjemmesider med nyttig information om bogens emner: https://samfundslitteratur.dk/bog/mediejura

 

 

 

Vægt 830 g
Størrelse 28 × 175 × 242 mm
Forlag

Ajour

Udgivelsesdato

Forfatter

Mediejura

Forfatter: Peter Lind Nielsen og Oluf Jørgensen
SKU: 9788793453975

408,00 kr.

Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 4
Kategorier: ,
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 385

Informations- og ytringsfrihed er afgørende kendetegn for et demokratisk samfund. Med frihed følger også ansvar, og her dukker straks dilemmaer op, som man kan opleve næsten dagligt: krænkelser af privatlivet, injurier, hadefulde ytringer, manipulation, skjult reklame og mange andre problemstillinger, som både er juridiske og etiske.

Mediejura: Det handler om informations- og ytringsfrihed gennemgår centrale mediejuridiske begreber, vigtige retsregler og etiske retningslinjer. Og den refererer en lang række eksempler på afgørelser i konkrete sager.
Denne 5. udgave er ajourført med omtale af nye retsregler bl.a. om beskyttelse af whistleblowere, ophavsret og forskellige typer online medieplatforme. Ved mange af bogens emner er omtalt nye afgørelser, der præciserer og udvikler mediejuraen.
Kendskab til mediejura er særlig vigtig for personer, der arbejder professionelt med journalistik og kommunikation, og for studerende, der uddanner sig på disse felter. Og i øvrigt for alle personer, myndigheder, virksomheder og organisationer, der bliver omtalt eller selv giver sig i kast med at publicere oplysninger.
På bogens side er der links til de love og regler, der er henvist til i bogen, og til afgørelser, der er omtalt. Her er også links til hjemmesider med nyttig information om bogens emner: https://samfundslitteratur.dk/bog/mediejura

 

 

 

Vægt 830 g
Størrelse 28 × 175 × 242 mm
Forlag

Ajour

Udgivelsesdato

Forfatter