Medier – fra tv, radio og aviser til internet og mobiltelefoner – er en uadskillelig del af samfundet, fra politik og økonomi til kultur og hverdag. Denne bog giver en forskningsbaseret introduktion til det gensidige afhængighedsforhold mellem dagens samfund og dagens medier.
- Den nyeste danske og internationale forskning om internet og mobile medier
- Flere eksempelanalyser og arbejdsopgaver
- En uddybende behandling af de etiske udfordringer og politiske dilemmaer, som digitaliseringen af såvel medier som samfund bringer med sig
- Helt nye afsnit om:
- Digitale metoder til undersøgelser af medier og andre kommunikationssystemer, bl.a. med fokus på de data, digitale systemer løbende indsamler om deres brugere
- Teorier på tværs – diskussioner af emner og begreber, som medie- og kommunikationsforskningen aktuelt debatterer, med sig selv og med det omgivende samfund
- Internet of things – et kommunikationssystem, som er i færd med at forbinde ikke blot mennesker og maskiner, men en hel række andre naturlige og menneskeskabte ’ting’ i verden – for better or worse.
Bogen henvender sig især til studerende på grundkurser om medier og kommunikation ved universiteter, seminarier og højskoler. Samtidig tilbyder den en konkret og detaljeret indføring i mediernes tilstand til alle, der arbejder med medier eller blot bruger dem til daglig.