Bruuns Bøger Logo Bruuns Bøger
0,00 kr.
0
Subtotal: 0,00 kr.
Ingen produkter i kurven
Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 39

Mellem tekster

Hvordan kan undervisningen i grundskolen funderes i en dynamisk og kompleks forståelse af kultur og identitet?

Mellem tekster stiller et aktuelt almendidaktisk spørgsmål og undersøger det med danskfagets litteraturundervisning som eksempel.

Mellem tekster præsenterer fire læreres meget forskellige strategier over for kulturelle forskelle og tager læseren med på besøg i deres klasser. Ved at fokusere på dynamikken i klassernes samtaler om litterære tekster peger bogen på litteraturundervisning som et flerkulturelt og flerdiskursivt rum.

I det afsluttende kapitel giver bogen sit bud på, hvordan kulturelle forskelle og kulturel diversitet kan medtænkes i arbejdet med tekster i grundskolen.

 

 

 

54,00 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Helle Rørbech
Varenummer: 9788759320433
Sidetal: 190
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier: ,

Hvordan kan undervisningen i grundskolen funderes i en dynamisk og kompleks forståelse af kultur og identitet?

Mellem tekster stiller et aktuelt almendidaktisk spørgsmål og undersøger det med danskfagets litteraturundervisning som eksempel.

Mellem tekster præsenterer fire læreres meget forskellige strategier over for kulturelle forskelle og tager læseren med på besøg i deres klasser. Ved at fokusere på dynamikken i klassernes samtaler om litterære tekster peger bogen på litteraturundervisning som et flerkulturelt og flerdiskursivt rum.

I det afsluttende kapitel giver bogen sit bud på, hvordan kulturelle forskelle og kulturel diversitet kan medtænkes i arbejdet med tekster i grundskolen.

 

 

 

Mellem tekster

Forfatter: Helle Rørbech
SKU: 9788759320433

54,00 kr.

Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 39
Kategorier: ,
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 190

Hvordan kan undervisningen i grundskolen funderes i en dynamisk og kompleks forståelse af kultur og identitet?

Mellem tekster stiller et aktuelt almendidaktisk spørgsmål og undersøger det med danskfagets litteraturundervisning som eksempel.

Mellem tekster præsenterer fire læreres meget forskellige strategier over for kulturelle forskelle og tager læseren med på besøg i deres klasser. Ved at fokusere på dynamikken i klassernes samtaler om litterære tekster peger bogen på litteraturundervisning som et flerkulturelt og flerdiskursivt rum.

I det afsluttende kapitel giver bogen sit bud på, hvordan kulturelle forskelle og kulturel diversitet kan medtænkes i arbejdet med tekster i grundskolen.