Bruuns Bøger Logo Bruuns Bøger
0,00 kr.
0
Subtotal: 0,00 kr.
Ingen produkter i kurven
Leveringstid: 3-5 Hverdage

Motivation

“Introduktionen til motivationsbegrebet og den efterfølgende gennemgang af teorierne om motivation er fremragende. Grundig, reflekteret og klar og tydeligt formuleret.”

Paul Hegedahl, DKnyt – nyheder for offentlige beslutningstagere

Motivation giver læseren en grundig indføring i de væsentligste motivationsteorier og gør samtidig disse motivationsteorier praktisk anvendelige. Det gøres dels gennem en kritisk diskussion, der gør læseren i stand til at reflektere over motivationsteorierne, dels ved at inddrage metodiske overvejelser om, hvordan man både som studerende og leder kan undersøge, hvad der motiverer medarbejderne.

Bogen er struktureret i fire dele:
Hvad er motivation?
Perspektiver på motivation
Klassisk motivationsteori
Moderne motivationsteori

For at relatere bogen til praksis er der indarbejdet cases, der illustrerer og diskuterer, hvordan forskellige organisationer håndterer den praktiske motivationsopgave, og hvordan disse praktiske eksempler kan forstås og tolkes i et teoretisk lys.

Bogens målgruppe er primært studerende på videregående uddannelser, f.eks. på diplom- og bachelorniveau. Bogen vil kunne indgå i en række fag på disse studier, typisk fag, som fokuserer på personaleledelse og det personlige lederskab. Bogen vil også kunne anvendes som supplement til fag, der fokuserer på organisationsteori.

Helle Hedegaard Hein er cand. merc., ph.d. og post doc. ved CBS.

 

 

292,50 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Helle Hedegaard Hein
Varenummer: 9788741273921
Sidetal: 272
Sprog: dan
Format: Indbundet
Kategorier: ,

“Introduktionen til motivationsbegrebet og den efterfølgende gennemgang af teorierne om motivation er fremragende. Grundig, reflekteret og klar og tydeligt formuleret.”

Paul Hegedahl, DKnyt – nyheder for offentlige beslutningstagere

Motivation giver læseren en grundig indføring i de væsentligste motivationsteorier og gør samtidig disse motivationsteorier praktisk anvendelige. Det gøres dels gennem en kritisk diskussion, der gør læseren i stand til at reflektere over motivationsteorierne, dels ved at inddrage metodiske overvejelser om, hvordan man både som studerende og leder kan undersøge, hvad der motiverer medarbejderne.

Bogen er struktureret i fire dele:
Hvad er motivation?
Perspektiver på motivation
Klassisk motivationsteori
Moderne motivationsteori

For at relatere bogen til praksis er der indarbejdet cases, der illustrerer og diskuterer, hvordan forskellige organisationer håndterer den praktiske motivationsopgave, og hvordan disse praktiske eksempler kan forstås og tolkes i et teoretisk lys.

Bogens målgruppe er primært studerende på videregående uddannelser, f.eks. på diplom- og bachelorniveau. Bogen vil kunne indgå i en række fag på disse studier, typisk fag, som fokuserer på personaleledelse og det personlige lederskab. Bogen vil også kunne anvendes som supplement til fag, der fokuserer på organisationsteori.

Helle Hedegaard Hein er cand. merc., ph.d. og post doc. ved CBS.

 

 

Vægt 351 g
Størrelse 18 × 144 × 222 mm
Forlag

Hans Reitzels Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter

Motivation

Forfatter: Helle Hedegaard Hein
SKU: 9788741273921

292,50 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Kategorier: ,
Format: Indbundet
Sprog: dan
Sidetal: 272

“Introduktionen til motivationsbegrebet og den efterfølgende gennemgang af teorierne om motivation er fremragende. Grundig, reflekteret og klar og tydeligt formuleret.”

Paul Hegedahl, DKnyt – nyheder for offentlige beslutningstagere

Motivation giver læseren en grundig indføring i de væsentligste motivationsteorier og gør samtidig disse motivationsteorier praktisk anvendelige. Det gøres dels gennem en kritisk diskussion, der gør læseren i stand til at reflektere over motivationsteorierne, dels ved at inddrage metodiske overvejelser om, hvordan man både som studerende og leder kan undersøge, hvad der motiverer medarbejderne.

Bogen er struktureret i fire dele:
Hvad er motivation?
Perspektiver på motivation
Klassisk motivationsteori
Moderne motivationsteori

For at relatere bogen til praksis er der indarbejdet cases, der illustrerer og diskuterer, hvordan forskellige organisationer håndterer den praktiske motivationsopgave, og hvordan disse praktiske eksempler kan forstås og tolkes i et teoretisk lys.

Bogens målgruppe er primært studerende på videregående uddannelser, f.eks. på diplom- og bachelorniveau. Bogen vil kunne indgå i en række fag på disse studier, typisk fag, som fokuserer på personaleledelse og det personlige lederskab. Bogen vil også kunne anvendes som supplement til fag, der fokuserer på organisationsteori.

Helle Hedegaard Hein er cand. merc., ph.d. og post doc. ved CBS.

 

 

Vægt 351 g
Størrelse 18 × 144 × 222 mm
Forlag

Hans Reitzels Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter