Bruuns Bøger Logo Bruuns Bøger
0,00 kr.
0
Subtotal: 0,00 kr.
Ingen produkter i kurven
Leveringstid: 3-5 Hverdage

Motivation

Bogen her er en letlæst guide til, hvordan man øger sine elevers motivation. Den er skrevet af Dorte Ågård, en af Danmarks førende forsker inden for feltet.

Bogen præsenterer relevant teori om motivation fra international forskning, som hidtil ikke har været brugt i Danmark. Med afsæt i denne forskning giver bogen med inspiration og praktiske anbefalinger et bud på, hvordan man som lærer også får anvendt teorien i praksis.

Forfatterens overordnede pointe er, at elevers motivation er et resultat af deres skoleerfaringer og oplevelse af læreren. Derfor har man som lærer stor indflydelse på, hvordan eleverne vælger at engagere sig i skolearbejdet.

Bogen henvender sig til undervisere, der gerne vil blive klogere på:

  • Hvad er det, der sætter elever i gang med og i stand til at arbejde engageret i skolen?
  • Hvordan påvirkes elevers motivation af mødet med skolen?
  • Hvad kan virke negativt på motivationen?
  • Hvilken rolle spiller lærerne ift. elevernes motivation?
  • Hvad kan læreren i praksis gøre for at styrke elevernes arbejdsglæde?

Bogen udkommer i serien Didaktik til lærere i grundskole og på ungdomsuddannelser samt lærerstuderende. Alle bøger i serien går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.

Dorte Ågård er ph.d. fra Aarhus Universitet og er ansat ved Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis på Aalborg Universitet.

 

 

179,47 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Dorte Ågård
Varenummer: 9788771184792
Sidetal: 91
Sprog: dan
Format: Hæftet

Bogen her er en letlæst guide til, hvordan man øger sine elevers motivation. Den er skrevet af Dorte Ågård, en af Danmarks førende forsker inden for feltet.

Bogen præsenterer relevant teori om motivation fra international forskning, som hidtil ikke har været brugt i Danmark. Med afsæt i denne forskning giver bogen med inspiration og praktiske anbefalinger et bud på, hvordan man som lærer også får anvendt teorien i praksis.

Forfatterens overordnede pointe er, at elevers motivation er et resultat af deres skoleerfaringer og oplevelse af læreren. Derfor har man som lærer stor indflydelse på, hvordan eleverne vælger at engagere sig i skolearbejdet.

Bogen henvender sig til undervisere, der gerne vil blive klogere på:

  • Hvad er det, der sætter elever i gang med og i stand til at arbejde engageret i skolen?
  • Hvordan påvirkes elevers motivation af mødet med skolen?
  • Hvad kan virke negativt på motivationen?
  • Hvilken rolle spiller lærerne ift. elevernes motivation?
  • Hvad kan læreren i praksis gøre for at styrke elevernes arbejdsglæde?

Bogen udkommer i serien Didaktik til lærere i grundskole og på ungdomsuddannelser samt lærerstuderende. Alle bøger i serien går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.

Dorte Ågård er ph.d. fra Aarhus Universitet og er ansat ved Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis på Aalborg Universitet.

 

 

Vægt 170 g
Størrelse 6 × 152 × 221 mm
Forlag

Frydenlund

Udgivelsesdato

Forfatter

Motivation

Forfatter: Dorte Ågård
SKU: 9788771184792

179,47 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 91

Bogen her er en letlæst guide til, hvordan man øger sine elevers motivation. Den er skrevet af Dorte Ågård, en af Danmarks førende forsker inden for feltet.

Bogen præsenterer relevant teori om motivation fra international forskning, som hidtil ikke har været brugt i Danmark. Med afsæt i denne forskning giver bogen med inspiration og praktiske anbefalinger et bud på, hvordan man som lærer også får anvendt teorien i praksis.

Forfatterens overordnede pointe er, at elevers motivation er et resultat af deres skoleerfaringer og oplevelse af læreren. Derfor har man som lærer stor indflydelse på, hvordan eleverne vælger at engagere sig i skolearbejdet.

Bogen henvender sig til undervisere, der gerne vil blive klogere på:

  • Hvad er det, der sætter elever i gang med og i stand til at arbejde engageret i skolen?
  • Hvordan påvirkes elevers motivation af mødet med skolen?
  • Hvad kan virke negativt på motivationen?
  • Hvilken rolle spiller lærerne ift. elevernes motivation?
  • Hvad kan læreren i praksis gøre for at styrke elevernes arbejdsglæde?

Bogen udkommer i serien Didaktik til lærere i grundskole og på ungdomsuddannelser samt lærerstuderende. Alle bøger i serien går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.

Dorte Ågård er ph.d. fra Aarhus Universitet og er ansat ved Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis på Aalborg Universitet.

 

 

Vægt 170 g
Størrelse 6 × 152 × 221 mm
Forlag

Frydenlund

Udgivelsesdato

Forfatter