Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 4

Multiteoretisk praksis i arbejdet med børn og unge

Professionelle, der arbejder med børn og unge i udsatte positioner, møder ofte problemer, der ikke kan løses med én metode eller en simpel manual. De har brug for at kunne foretage perspektivskift i forståelsen af barnets, den unges eller familiens situation og afstemme teori og metoder i forhold til den respons, de møder. De har behov for at kunne arbejde multiteoretisk.

Denne bog præsenterer et bredt repertoire af tilgange til arbejdet med relationer, kommunikation og forandringsprocesser, inden for det sociale og pædagogiske arbejde samt beslægtede felter. Bogen giver dels en introduktion til centrale begreber og perspektiver fra de valgte tilgange og dels en lang række eksempler på, hvordan disse kan omsættes til konkret praksis. Bogen har et gennemgående inddragelsesperspektiv, hvor børn og unge ses som aktører i egen ret.
Bogen henvender sig til fagprofessionelle og studerende, der på tværs af professionsskel arbejder med børn, unge og familier i udsatte positioner, fx socialrådgivere, pædagoger, lærere, psykologer, sundhedsplejersker og lignende.

 

 

 

429,84 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Leif Tøfting Kongsgaard og Birgit Raundahl Koldsø
Varenummer: 9788759340950
Sidetal: 418
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier: ,

Professionelle, der arbejder med børn og unge i udsatte positioner, møder ofte problemer, der ikke kan løses med én metode eller en simpel manual. De har brug for at kunne foretage perspektivskift i forståelsen af barnets, den unges eller familiens situation og afstemme teori og metoder i forhold til den respons, de møder. De har behov for at kunne arbejde multiteoretisk.

Denne bog præsenterer et bredt repertoire af tilgange til arbejdet med relationer, kommunikation og forandringsprocesser, inden for det sociale og pædagogiske arbejde samt beslægtede felter. Bogen giver dels en introduktion til centrale begreber og perspektiver fra de valgte tilgange og dels en lang række eksempler på, hvordan disse kan omsættes til konkret praksis. Bogen har et gennemgående inddragelsesperspektiv, hvor børn og unge ses som aktører i egen ret.
Bogen henvender sig til fagprofessionelle og studerende, der på tværs af professionsskel arbejder med børn, unge og familier i udsatte positioner, fx socialrådgivere, pædagoger, lærere, psykologer, sundhedsplejersker og lignende.

 

 

 

Vægt1052 g
Størrelse35 × 182 × 250 mm
Forlag

Samfundslitteratur

Udgivelsesdato

Forfatter

Multiteoretisk praksis i arbejdet med børn og unge

Forfatter: Leif Tøfting Kongsgaard og Birgit Raundahl Koldsø
SKU: 9788759340950

429,84 kr.

Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 4
Kategorier: ,
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 418

Professionelle, der arbejder med børn og unge i udsatte positioner, møder ofte problemer, der ikke kan løses med én metode eller en simpel manual. De har brug for at kunne foretage perspektivskift i forståelsen af barnets, den unges eller familiens situation og afstemme teori og metoder i forhold til den respons, de møder. De har behov for at kunne arbejde multiteoretisk.

Denne bog præsenterer et bredt repertoire af tilgange til arbejdet med relationer, kommunikation og forandringsprocesser, inden for det sociale og pædagogiske arbejde samt beslægtede felter. Bogen giver dels en introduktion til centrale begreber og perspektiver fra de valgte tilgange og dels en lang række eksempler på, hvordan disse kan omsættes til konkret praksis. Bogen har et gennemgående inddragelsesperspektiv, hvor børn og unge ses som aktører i egen ret.
Bogen henvender sig til fagprofessionelle og studerende, der på tværs af professionsskel arbejder med børn, unge og familier i udsatte positioner, fx socialrådgivere, pædagoger, lærere, psykologer, sundhedsplejersker og lignende.

 

 

 

Vægt1052 g
Størrelse35 × 182 × 250 mm
Forlag

Samfundslitteratur

Udgivelsesdato

Forfatter