Leveringstid: 3-5 Hverdage

Musik

I bogen er der en overvægt af eksperimenterende aktiviteter indenfor det skabende musikalske arbejde, da det er vores erfa- ring, at mange lærere savner stof og ideer til netop dette område. Af samme årsag har vi et særligt fokus på digital produktion og de spændende muligheder, det digitale åbner op for. Til gengæld indeholder bogen mindre stof i forbindelse med sammenspil, som mange andre forfattere har belyst.Første del giver eksempler på generelle, didaktiske kategorier, konkrete aktiviteter og undervisningsforløb. Aktiviteterne tager udgangspunkt i, at alle elever kan deltage uden at mestre et instrument eller have arbejdet skabende musikalsk før. For over- skuelighedens skyld har de tre kompetenceområder musikud- øvelse, musikalsk skaben og musikforståelse fået hvert sit kapitel. Inddelingen i kompetenceområderne følger således Børne- og Undervisningsministeriets Fælles Mål. Men man må altid huske, at så snart kompetenceområderne udmønter sig i praksis i musikakti- viteter, fletter områderne sig ind i hinanden.Anden del indeholder forhold omkring prøven, som skal hjælpe læreren og eleverne frem til at få en god oplevelse.Håndbogens opbygning gør det let for læseren at bruge den som opslagsværk. Lærere, der underviser i det obligatoriske forløb, vil også kunne lade sig inspirere af eksemplerne. Det giver god mening, at valgfagsmusiklæreren og musiklærere i det obligato- riske musikfag taler sammen og får overblik over målene for hele faget fra 1.-8. klasse.

 

 

 

600,00 kr.

Ikke på lager

Forfatter: Signe Adrian & Jeanette Frederiksen
Varenummer: 9788771501636
Sidetal: 160
Sprog: dan
Format: Indbundet
Kategorier: ,

I bogen er der en overvægt af eksperimenterende aktiviteter indenfor det skabende musikalske arbejde, da det er vores erfa- ring, at mange lærere savner stof og ideer til netop dette område. Af samme årsag har vi et særligt fokus på digital produktion og de spændende muligheder, det digitale åbner op for. Til gengæld indeholder bogen mindre stof i forbindelse med sammenspil, som mange andre forfattere har belyst.Første del giver eksempler på generelle, didaktiske kategorier, konkrete aktiviteter og undervisningsforløb. Aktiviteterne tager udgangspunkt i, at alle elever kan deltage uden at mestre et instrument eller have arbejdet skabende musikalsk før. For over- skuelighedens skyld har de tre kompetenceområder musikud- øvelse, musikalsk skaben og musikforståelse fået hvert sit kapitel. Inddelingen i kompetenceområderne følger således Børne- og Undervisningsministeriets Fælles Mål. Men man må altid huske, at så snart kompetenceområderne udmønter sig i praksis i musikakti- viteter, fletter områderne sig ind i hinanden.Anden del indeholder forhold omkring prøven, som skal hjælpe læreren og eleverne frem til at få en god oplevelse.Håndbogens opbygning gør det let for læseren at bruge den som opslagsværk. Lærere, der underviser i det obligatoriske forløb, vil også kunne lade sig inspirere af eksemplerne. Det giver god mening, at valgfagsmusiklæreren og musiklærere i det obligato- riske musikfag taler sammen og får overblik over målene for hele faget fra 1.-8. klasse.

 

 

 

Vægt434 g
Størrelse12 × 176 × 245 mm
Forlag

Meloni

Udgivelsesdato

Forfatter

Musik

Forfatter: Signe Adrian & Jeanette Frederiksen
SKU: 9788771501636

600,00 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Kategorier: ,
Format: Indbundet
Sprog: dan
Sidetal: 160

I bogen er der en overvægt af eksperimenterende aktiviteter indenfor det skabende musikalske arbejde, da det er vores erfa- ring, at mange lærere savner stof og ideer til netop dette område. Af samme årsag har vi et særligt fokus på digital produktion og de spændende muligheder, det digitale åbner op for. Til gengæld indeholder bogen mindre stof i forbindelse med sammenspil, som mange andre forfattere har belyst.Første del giver eksempler på generelle, didaktiske kategorier, konkrete aktiviteter og undervisningsforløb. Aktiviteterne tager udgangspunkt i, at alle elever kan deltage uden at mestre et instrument eller have arbejdet skabende musikalsk før. For over- skuelighedens skyld har de tre kompetenceområder musikud- øvelse, musikalsk skaben og musikforståelse fået hvert sit kapitel. Inddelingen i kompetenceområderne følger således Børne- og Undervisningsministeriets Fælles Mål. Men man må altid huske, at så snart kompetenceområderne udmønter sig i praksis i musikakti- viteter, fletter områderne sig ind i hinanden.Anden del indeholder forhold omkring prøven, som skal hjælpe læreren og eleverne frem til at få en god oplevelse.Håndbogens opbygning gør det let for læseren at bruge den som opslagsværk. Lærere, der underviser i det obligatoriske forløb, vil også kunne lade sig inspirere af eksemplerne. Det giver god mening, at valgfagsmusiklæreren og musiklærere i det obligato- riske musikfag taler sammen og får overblik over målene for hele faget fra 1.-8. klasse.

 

 

 

Vægt434 g
Størrelse12 × 176 × 245 mm
Forlag

Meloni

Udgivelsesdato

Forfatter