Leveringstid: 3-5 Hverdage

Natur, udeliv og science

Med indførelsen af nye læreplanstemaer for dagtilbud i juli 2018 blev det tidligere tema ”Natur og naturfænomener” ændret til ”Natur, udeliv og science”. Det nye tema – og ikke mindst det nytilkomne begreb ”science” – vil uden tvivl blive genstand for mange drøftelser og fortolkninger i den daglige praksis i børnehaver, vuggestuer og dagpleje i de kommende år.

Men hvorfor overhovedet denne ændring? Sigtet med denne bog er at folde det nye læreplanstema ud og give nogle bud på, hvad en natur-, en udelivs- og en sciencetilgang kan være, og hvordan de tre tilgange skal ses som en helhed. Bogen er baseret på forfatterens mangeårige forskning og udviklingsarbejde på området. Den indeholder dels en kort gennemgang af forskellige opfattelser af natur og udeliv i børnehavepædagogikken gennem tiden, dels – i bogens hovedkapitel – beskrivelser af en lang række nyere, konkrete aktiviteter og lærings- og oplevelsesforløb, hvor de tre begreber natur, udeliv og science er i spil. I bogens del 3 uddyber forfatteren de pædagogfaglige og didaktiske problemstillinger, og endelig formidler han i bogens sidste del den eksisterende forskning på området.

Natur, udeliv og science er skrevet til de studerende på pædagoguddannelsen og selvfølgelig også til alle de pædagogiske ledere og pædagoger, hvis opgave det er at omsætte det nye tema til konkret arbejde med børnene i det daglige.

Niels Ejbye-Ernst er ph.d. og cand. pæd. og er ansat som lektor ved Videncenter for pædagogik og dannelse i VIA University College. Han er desuden projektleder i Center for Børn og Natur med ansvar for projektet ”Kom med ud”.

 

 

220,50 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Niels Ejbye-Ernst
Varenummer: 9788741269221
Sidetal: 230
Sprog: dan
Format: Hæftet

Med indførelsen af nye læreplanstemaer for dagtilbud i juli 2018 blev det tidligere tema ”Natur og naturfænomener” ændret til ”Natur, udeliv og science”. Det nye tema – og ikke mindst det nytilkomne begreb ”science” – vil uden tvivl blive genstand for mange drøftelser og fortolkninger i den daglige praksis i børnehaver, vuggestuer og dagpleje i de kommende år.

Men hvorfor overhovedet denne ændring? Sigtet med denne bog er at folde det nye læreplanstema ud og give nogle bud på, hvad en natur-, en udelivs- og en sciencetilgang kan være, og hvordan de tre tilgange skal ses som en helhed. Bogen er baseret på forfatterens mangeårige forskning og udviklingsarbejde på området. Den indeholder dels en kort gennemgang af forskellige opfattelser af natur og udeliv i børnehavepædagogikken gennem tiden, dels – i bogens hovedkapitel – beskrivelser af en lang række nyere, konkrete aktiviteter og lærings- og oplevelsesforløb, hvor de tre begreber natur, udeliv og science er i spil. I bogens del 3 uddyber forfatteren de pædagogfaglige og didaktiske problemstillinger, og endelig formidler han i bogens sidste del den eksisterende forskning på området.

Natur, udeliv og science er skrevet til de studerende på pædagoguddannelsen og selvfølgelig også til alle de pædagogiske ledere og pædagoger, hvis opgave det er at omsætte det nye tema til konkret arbejde med børnene i det daglige.

Niels Ejbye-Ernst er ph.d. og cand. pæd. og er ansat som lektor ved Videncenter for pædagogik og dannelse i VIA University College. Han er desuden projektleder i Center for Børn og Natur med ansvar for projektet ”Kom med ud”.

 

 

Vægt 326 g
Størrelse 16 × 158 × 232 mm
Forlag

Hans Reitzels Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter

Natur, udeliv og science

Forfatter: Niels Ejbye-Ernst
SKU: 9788741269221

220,50 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 230

Med indførelsen af nye læreplanstemaer for dagtilbud i juli 2018 blev det tidligere tema ”Natur og naturfænomener” ændret til ”Natur, udeliv og science”. Det nye tema – og ikke mindst det nytilkomne begreb ”science” – vil uden tvivl blive genstand for mange drøftelser og fortolkninger i den daglige praksis i børnehaver, vuggestuer og dagpleje i de kommende år.

Men hvorfor overhovedet denne ændring? Sigtet med denne bog er at folde det nye læreplanstema ud og give nogle bud på, hvad en natur-, en udelivs- og en sciencetilgang kan være, og hvordan de tre tilgange skal ses som en helhed. Bogen er baseret på forfatterens mangeårige forskning og udviklingsarbejde på området. Den indeholder dels en kort gennemgang af forskellige opfattelser af natur og udeliv i børnehavepædagogikken gennem tiden, dels – i bogens hovedkapitel – beskrivelser af en lang række nyere, konkrete aktiviteter og lærings- og oplevelsesforløb, hvor de tre begreber natur, udeliv og science er i spil. I bogens del 3 uddyber forfatteren de pædagogfaglige og didaktiske problemstillinger, og endelig formidler han i bogens sidste del den eksisterende forskning på området.

Natur, udeliv og science er skrevet til de studerende på pædagoguddannelsen og selvfølgelig også til alle de pædagogiske ledere og pædagoger, hvis opgave det er at omsætte det nye tema til konkret arbejde med børnene i det daglige.

Niels Ejbye-Ernst er ph.d. og cand. pæd. og er ansat som lektor ved Videncenter for pædagogik og dannelse i VIA University College. Han er desuden projektleder i Center for Børn og Natur med ansvar for projektet ”Kom med ud”.

 

 

Vægt 326 g
Størrelse 16 × 158 × 232 mm
Forlag

Hans Reitzels Forlag

Udgivelsesdato

Forfatter