Bruuns Bøger Logo Bruuns Bøger
644,92 kr.
3
Subtotal: 644,92 kr.
Kun en spillemand
1 × 234,00 kr.
Mediernes møgkællinger
1 × 194,96 kr.
Få overskud i hverdagen
1 × 215,96 kr.
Subtotal: 644,92 kr.
Leveringstid: 3-5 Hverdage

Naturfag i et spændingsfelt

Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på [email protected]

Naturfagene nyder stor interesse og bevågenhed både fra politisk hold og fra erhvervsliv og fonde i disse år, hvilket blandt andet kommer til udtryk gennem rundhåndede bevillinger til forskning og udvikling. Hvordan sikrer vi, at denne tendens ikke tilsidesætter den kritiske refleksion i forhold til, i hvilken retning naturfagene samt den naturfagsdidaktiske forskning bevæger sig? Forfatterne til denne antologi peger på en række indlysende spørgsmål, som bør stilles til de tendenser, der præger undervisningen i naturfag i dag:Hvilken betydning får STEM-begrebet og fondsbevillinger på naturfagsundervisningen?I hvilken grad hører teknologi og teknologiforståelse hjemme i skolens naturfagsundervisning? Hvilken betydning har kravet om problemorienteret naturfagsundervisning? Hvordan lever folkeskolen op til kravet om feltarbejde i naturfagene?  Hvordan harmonerer fagbeskrivelserne med hensynet til dybdelæring og forståelsesbaseret naturfaglig dannelse?Hvordan tilgodeser fagbeskrivelserne det naturfaglige kompetencebegreb?Hvordan sikrer pædagoguddannelsen, at børn tidligt introduceres til natur og science?   Bogen henvender sig primært til lærer- og pædagogstuderende i naturfag på bachelor- og kandidatuddannelser, til lærere og pædagoger på efter- og videreuddannelse samt til naturfagsdidaktiske forskningsmiljøer.

256,95 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Steffen Elmose (Red.), Jette Reuss Schmidt, Lasse Riis Jensen, Therese Malene Nielsen, Marianne Hald, Niels Anders Illemann Petersen, Søren Rasmussen Mølgaard Lunde og Frank Storgaard
Varenummer: 9788772341262
Sidetal: 142
Sprog: dan
Format: Paperback
Kategorier:

Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på [email protected]

Naturfagene nyder stor interesse og bevågenhed både fra politisk hold og fra erhvervsliv og fonde i disse år, hvilket blandt andet kommer til udtryk gennem rundhåndede bevillinger til forskning og udvikling. Hvordan sikrer vi, at denne tendens ikke tilsidesætter den kritiske refleksion i forhold til, i hvilken retning naturfagene samt den naturfagsdidaktiske forskning bevæger sig? Forfatterne til denne antologi peger på en række indlysende spørgsmål, som bør stilles til de tendenser, der præger undervisningen i naturfag i dag:Hvilken betydning får STEM-begrebet og fondsbevillinger på naturfagsundervisningen?I hvilken grad hører teknologi og teknologiforståelse hjemme i skolens naturfagsundervisning? Hvilken betydning har kravet om problemorienteret naturfagsundervisning? Hvordan lever folkeskolen op til kravet om feltarbejde i naturfagene?  Hvordan harmonerer fagbeskrivelserne med hensynet til dybdelæring og forståelsesbaseret naturfaglig dannelse?Hvordan tilgodeser fagbeskrivelserne det naturfaglige kompetencebegreb?Hvordan sikrer pædagoguddannelsen, at børn tidligt introduceres til natur og science?   Bogen henvender sig primært til lærer- og pædagogstuderende i naturfag på bachelor- og kandidatuddannelser, til lærere og pædagoger på efter- og videreuddannelse samt til naturfagsdidaktiske forskningsmiljøer.
Vægt 350 g
Størrelse 7 × 170 × 240 mm
Forlag

Dafolo Forlag

Udgivelsesdato

Naturfag i et spændingsfelt

Forfatter: Steffen Elmose (Red.), Jette Reuss Schmidt, Lasse Riis Jensen, Therese Malene Nielsen, Marianne Hald, Niels Anders Illemann Petersen, Søren Rasmussen Mølgaard Lunde og Frank Storgaard
SKU: 9788772341262

256,95 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Kategorier:
Format: Paperback
Sprog: dan
Sidetal: 142

Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på [email protected]

Naturfagene nyder stor interesse og bevågenhed både fra politisk hold og fra erhvervsliv og fonde i disse år, hvilket blandt andet kommer til udtryk gennem rundhåndede bevillinger til forskning og udvikling. Hvordan sikrer vi, at denne tendens ikke tilsidesætter den kritiske refleksion i forhold til, i hvilken retning naturfagene samt den naturfagsdidaktiske forskning bevæger sig? Forfatterne til denne antologi peger på en række indlysende spørgsmål, som bør stilles til de tendenser, der præger undervisningen i naturfag i dag:Hvilken betydning får STEM-begrebet og fondsbevillinger på naturfagsundervisningen?I hvilken grad hører teknologi og teknologiforståelse hjemme i skolens naturfagsundervisning? Hvilken betydning har kravet om problemorienteret naturfagsundervisning? Hvordan lever folkeskolen op til kravet om feltarbejde i naturfagene?  Hvordan harmonerer fagbeskrivelserne med hensynet til dybdelæring og forståelsesbaseret naturfaglig dannelse?Hvordan tilgodeser fagbeskrivelserne det naturfaglige kompetencebegreb?Hvordan sikrer pædagoguddannelsen, at børn tidligt introduceres til natur og science?   Bogen henvender sig primært til lærer- og pædagogstuderende i naturfag på bachelor- og kandidatuddannelser, til lærere og pædagoger på efter- og videreuddannelse samt til naturfagsdidaktiske forskningsmiljøer.
Vægt 350 g
Størrelse 7 × 170 × 240 mm
Forlag

Dafolo Forlag

Udgivelsesdato