Leveringstid: 3-5 Hverdage

Nest og Social læring

I denne bog præsenteres de indledende erfaringer fra opstarten af Nest klasser for børn med ADHD og ADHD-lignende vanskeligheder samt det materiale, der løbende er ble­vet udviklet med det formål at tilpasse programmet til børn med opmærksomhedsudfordringer. Bogen formulerer otte kerneudfordringer for børn med opmærksomhedsforstyr­relser og ADHD og tilbyder en række sociale læringsaktiviteter, der er udviklet ud fra de otte kerneudfordringer og specifikt rettet mod denne børnemålgruppe. Aktiviteterne er primært egnet til indskolings- og mel­lemtrinsniveau, men flere af dem vil – med mindre justeringer – også kunne anvendes til både yngre og ældre børn.   

Bogen er skrevet med et ønske om at inspirere til et fornyet syn på børn med opmærksomhedsudfordringer. Intentionen er at foreslå en metode, der gør det muligt at forstå og forhol­de sig til denne gruppe af børn på en måde, som ikke blot diagnosticerer og be­skriver (og stempler). Den skal derimod hjælpe de professionelle omkring børnene til at imødegå dem og tilrettelægge de pædagogiske interventio­ner på en måde, der tilgodeser det enkelte barns behov. For mens børn generelt set utvivlsomt er mere ens, end de er forskellige, er børn med ADHD samtidig mere forskellige end ens, når det kommer til, hvordan deres ADHD kan ses. Bogen giver således at give et bud på nye forståelser og veje i vores pæ­dagogiske og didaktiske praksis i klassen, SFO’en og i Social Læring og på, hvordan skole og inklusion for disse børn også kan se ud. En skole, hvor det er de voksne, der tager ansvaret for at gøre skolen og klassen til et sted med plads til alle børn.   
Bogens målgruppe er pædagoger, lærere, psykologer, socialrådgivere og an­dre fagprofessionelle, der ønsker inspiration til arbejdet med gruppen af børn med opmærksomhedsudfordringer.

 

 

444,96 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Emma Ehlers Nielsen
Varenummer: 9788772343242
Sidetal: 165
Sprog: dan
Format: Paperback
Kategorier: ,

I denne bog præsenteres de indledende erfaringer fra opstarten af Nest klasser for børn med ADHD og ADHD-lignende vanskeligheder samt det materiale, der løbende er ble­vet udviklet med det formål at tilpasse programmet til børn med opmærksomhedsudfordringer. Bogen formulerer otte kerneudfordringer for børn med opmærksomhedsforstyr­relser og ADHD og tilbyder en række sociale læringsaktiviteter, der er udviklet ud fra de otte kerneudfordringer og specifikt rettet mod denne børnemålgruppe. Aktiviteterne er primært egnet til indskolings- og mel­lemtrinsniveau, men flere af dem vil – med mindre justeringer – også kunne anvendes til både yngre og ældre børn.   

Bogen er skrevet med et ønske om at inspirere til et fornyet syn på børn med opmærksomhedsudfordringer. Intentionen er at foreslå en metode, der gør det muligt at forstå og forhol­de sig til denne gruppe af børn på en måde, som ikke blot diagnosticerer og be­skriver (og stempler). Den skal derimod hjælpe de professionelle omkring børnene til at imødegå dem og tilrettelægge de pædagogiske interventio­ner på en måde, der tilgodeser det enkelte barns behov. For mens børn generelt set utvivlsomt er mere ens, end de er forskellige, er børn med ADHD samtidig mere forskellige end ens, når det kommer til, hvordan deres ADHD kan ses. Bogen giver således at give et bud på nye forståelser og veje i vores pæ­dagogiske og didaktiske praksis i klassen, SFO’en og i Social Læring og på, hvordan skole og inklusion for disse børn også kan se ud. En skole, hvor det er de voksne, der tager ansvaret for at gøre skolen og klassen til et sted med plads til alle børn.   
Bogens målgruppe er pædagoger, lærere, psykologer, socialrådgivere og an­dre fagprofessionelle, der ønsker inspiration til arbejdet med gruppen af børn med opmærksomhedsudfordringer.

 

 

Vægt 409 g
Størrelse 11 × 170 × 240 mm
Forlag

Dafolo

Udgivelsesdato

Forfatter

Nest og Social læring

Forfatter: Emma Ehlers Nielsen
SKU: 9788772343242

444,96 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Kategorier: ,
Format: Paperback
Sprog: dan
Sidetal: 165

I denne bog præsenteres de indledende erfaringer fra opstarten af Nest klasser for børn med ADHD og ADHD-lignende vanskeligheder samt det materiale, der løbende er ble­vet udviklet med det formål at tilpasse programmet til børn med opmærksomhedsudfordringer. Bogen formulerer otte kerneudfordringer for børn med opmærksomhedsforstyr­relser og ADHD og tilbyder en række sociale læringsaktiviteter, der er udviklet ud fra de otte kerneudfordringer og specifikt rettet mod denne børnemålgruppe. Aktiviteterne er primært egnet til indskolings- og mel­lemtrinsniveau, men flere af dem vil – med mindre justeringer – også kunne anvendes til både yngre og ældre børn.   

Bogen er skrevet med et ønske om at inspirere til et fornyet syn på børn med opmærksomhedsudfordringer. Intentionen er at foreslå en metode, der gør det muligt at forstå og forhol­de sig til denne gruppe af børn på en måde, som ikke blot diagnosticerer og be­skriver (og stempler). Den skal derimod hjælpe de professionelle omkring børnene til at imødegå dem og tilrettelægge de pædagogiske interventio­ner på en måde, der tilgodeser det enkelte barns behov. For mens børn generelt set utvivlsomt er mere ens, end de er forskellige, er børn med ADHD samtidig mere forskellige end ens, når det kommer til, hvordan deres ADHD kan ses. Bogen giver således at give et bud på nye forståelser og veje i vores pæ­dagogiske og didaktiske praksis i klassen, SFO’en og i Social Læring og på, hvordan skole og inklusion for disse børn også kan se ud. En skole, hvor det er de voksne, der tager ansvaret for at gøre skolen og klassen til et sted med plads til alle børn.   
Bogens målgruppe er pædagoger, lærere, psykologer, socialrådgivere og an­dre fagprofessionelle, der ønsker inspiration til arbejdet med gruppen af børn med opmærksomhedsudfordringer.

 

 

Vægt 409 g
Størrelse 11 × 170 × 240 mm
Forlag

Dafolo

Udgivelsesdato

Forfatter