Leveringstid: 3-5 Hverdage

Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser

Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser er en håndbog til pædagogisk ansvarlige. Den opstiller et bud på en ramme for undervisningsudvikling i et helhedsorienteret perspektiv med udgangspunkt i underviserens rolle som tilrettelægger og facilitator af undervisning.

Hans eller hendes kompetencer, handlerum og muligheder afspejler organisationens og ledelsernes perspektiver og handlinger i relation til undervisning og pædagogisk praksis, og bogen sætter fokus på samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Hovedargumentet er, at samspillet er fundamentet for god pædagogisk praksis.

Elementerne i samspillet behandles i fem kapitler: 

  1. Pædagogisk udvikling
  2. Organisatorisk forankring
  3. Udvikling af uddannelse og undervisning
  4. Udvikling af underviseren
  5. Pædagogisk ledelse

Hertil kommer et sjette kapitel, der opstiller supplerende forslag til konkrete handlinger.

Bogen er rammesættende, men tilbyder ikke én fast ramme. Først og fremmest skal den fungere som inspiration med konkrete bud på handlinger og med det mål, at der på relevante niveauer arbejdes med rammer og handlinger for kompetenceudvikling, der både har et kort og et langt sigte. Underviserne skal kunne udvikle sig og agere i en kontekst, der understøtter de forventninger, der er til dem som undervisere, og som understøtter det, pædagogisk praksis handler om – de studerendes læring.

Birgitte Madelung er specialkonsulent i Syddansk Universitets universitetspædagogiske enhed og driver eget firma, , som løser konsulentopgaver inden for trivsel og kompetenceudvikling. Hun er uddannet cand.mag. i engelsk og Internationale udviklingsstudier fra Odense Universitet og Ohio University og har en ph.d. i historie fra SDU.

 

 

316,75 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Birgitte Madelung
Varenummer: 9788772165271
Sidetal: 252
Sprog: dan
Format: Hæftet

Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser er en håndbog til pædagogisk ansvarlige. Den opstiller et bud på en ramme for undervisningsudvikling i et helhedsorienteret perspektiv med udgangspunkt i underviserens rolle som tilrettelægger og facilitator af undervisning.

Hans eller hendes kompetencer, handlerum og muligheder afspejler organisationens og ledelsernes perspektiver og handlinger i relation til undervisning og pædagogisk praksis, og bogen sætter fokus på samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Hovedargumentet er, at samspillet er fundamentet for god pædagogisk praksis.

Elementerne i samspillet behandles i fem kapitler: 

  1. Pædagogisk udvikling
  2. Organisatorisk forankring
  3. Udvikling af uddannelse og undervisning
  4. Udvikling af underviseren
  5. Pædagogisk ledelse

Hertil kommer et sjette kapitel, der opstiller supplerende forslag til konkrete handlinger.

Bogen er rammesættende, men tilbyder ikke én fast ramme. Først og fremmest skal den fungere som inspiration med konkrete bud på handlinger og med det mål, at der på relevante niveauer arbejdes med rammer og handlinger for kompetenceudvikling, der både har et kort og et langt sigte. Underviserne skal kunne udvikle sig og agere i en kontekst, der understøtter de forventninger, der er til dem som undervisere, og som understøtter det, pædagogisk praksis handler om – de studerendes læring.

Birgitte Madelung er specialkonsulent i Syddansk Universitets universitetspædagogiske enhed og driver eget firma, , som løser konsulentopgaver inden for trivsel og kompetenceudvikling. Hun er uddannet cand.mag. i engelsk og Internationale udviklingsstudier fra Odense Universitet og Ohio University og har en ph.d. i historie fra SDU.

 

 

Vægt 531 g
Størrelse 16 × 171 × 245 mm
Forlag

Frydenlund

Udgivelsesdato

Forfatter

Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser

Forfatter: Birgitte Madelung
SKU: 9788772165271

316,75 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 252

Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser er en håndbog til pædagogisk ansvarlige. Den opstiller et bud på en ramme for undervisningsudvikling i et helhedsorienteret perspektiv med udgangspunkt i underviserens rolle som tilrettelægger og facilitator af undervisning.

Hans eller hendes kompetencer, handlerum og muligheder afspejler organisationens og ledelsernes perspektiver og handlinger i relation til undervisning og pædagogisk praksis, og bogen sætter fokus på samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Hovedargumentet er, at samspillet er fundamentet for god pædagogisk praksis.

Elementerne i samspillet behandles i fem kapitler: 

  1. Pædagogisk udvikling
  2. Organisatorisk forankring
  3. Udvikling af uddannelse og undervisning
  4. Udvikling af underviseren
  5. Pædagogisk ledelse

Hertil kommer et sjette kapitel, der opstiller supplerende forslag til konkrete handlinger.

Bogen er rammesættende, men tilbyder ikke én fast ramme. Først og fremmest skal den fungere som inspiration med konkrete bud på handlinger og med det mål, at der på relevante niveauer arbejdes med rammer og handlinger for kompetenceudvikling, der både har et kort og et langt sigte. Underviserne skal kunne udvikle sig og agere i en kontekst, der understøtter de forventninger, der er til dem som undervisere, og som understøtter det, pædagogisk praksis handler om – de studerendes læring.

Birgitte Madelung er specialkonsulent i Syddansk Universitets universitetspædagogiske enhed og driver eget firma, , som løser konsulentopgaver inden for trivsel og kompetenceudvikling. Hun er uddannet cand.mag. i engelsk og Internationale udviklingsstudier fra Odense Universitet og Ohio University og har en ph.d. i historie fra SDU.

 

 

Vægt 531 g
Størrelse 16 × 171 × 245 mm
Forlag

Frydenlund

Udgivelsesdato

Forfatter