Bruuns Bøger Logo Bruuns Bøger
0,00 kr.
0
Subtotal: 0,00 kr.
Ingen produkter i kurven
Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 34

Pædagogisk ledelse

Pædagogisk ledelse er skrevet til alle ledere med et pædagogisk ledelsesansvar. Først og fremmest ledere i uddannelsessektoren – fra dagtilbud, skoler, erhvervsuddannelser og gymnasier til universiteter og andre videregående uddannelser – men også til uddannelsesansvarlige i virksomheder og organisationer.

Skoler skal understøtte og fremme elevernes læring, dannelse og trivsel. På den baggrund er det den bærende tanke i antologien, at de kræver en særlig form for ledelse for at lykkes, nemlig pædagogisk ledelse. Kendetegnende for denne ledelsesform er det, man kunne kalde dobbeltdidaktisk ledelse, hvor den pædagogiske leder møder de ansatte på læringsunderstøttende, dannende og trivselsfremmende måder, som lærerne så i bearbejdet form kan gentage i mødet med eleverne. Hvordan dette kan gøres, og hvilke særlige opmærksomhedspunkter det kalder på fra den pædagogiske leder, er omdrejningspunktet for antologiens forskellige bidrag.  
Læs om: 
  • Hvad er pædagogisk ledelse
  • Policy og styring
  • Problembaseret læring som udgangspunkt for pædagogisk ledelse
  • Strategisk pædagogisk ledelse
  • Ledelse af diversitet i pædagogiske organisationer
  • Pædagogisk ledelse og elevers læringsudbytte
  • Pædagogisk ledelse og datainformeret kvalitetsudvikling
  • Observationer og feedback som læringspraksis
  • Inter-organisatorisk læring som løftestang for pædagogisk udvikling
  • At etablere en kritisk refleksiv platform for den pædagogiske leder
  • Fra opskrift til organisatorisk praksis 
  • Teknologi i uddannelse

 

 

 

336,00 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Morten Ziethen, Christian Ydesen og Anne-Birgitte Nyhus Rohwedder (red.)
Varenummer: 9788759344064
Sidetal: 250
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier: ,

Pædagogisk ledelse er skrevet til alle ledere med et pædagogisk ledelsesansvar. Først og fremmest ledere i uddannelsessektoren – fra dagtilbud, skoler, erhvervsuddannelser og gymnasier til universiteter og andre videregående uddannelser – men også til uddannelsesansvarlige i virksomheder og organisationer.

Skoler skal understøtte og fremme elevernes læring, dannelse og trivsel. På den baggrund er det den bærende tanke i antologien, at de kræver en særlig form for ledelse for at lykkes, nemlig pædagogisk ledelse. Kendetegnende for denne ledelsesform er det, man kunne kalde dobbeltdidaktisk ledelse, hvor den pædagogiske leder møder de ansatte på læringsunderstøttende, dannende og trivselsfremmende måder, som lærerne så i bearbejdet form kan gentage i mødet med eleverne. Hvordan dette kan gøres, og hvilke særlige opmærksomhedspunkter det kalder på fra den pædagogiske leder, er omdrejningspunktet for antologiens forskellige bidrag.  
Læs om: 
  • Hvad er pædagogisk ledelse
  • Policy og styring
  • Problembaseret læring som udgangspunkt for pædagogisk ledelse
  • Strategisk pædagogisk ledelse
  • Ledelse af diversitet i pædagogiske organisationer
  • Pædagogisk ledelse og elevers læringsudbytte
  • Pædagogisk ledelse og datainformeret kvalitetsudvikling
  • Observationer og feedback som læringspraksis
  • Inter-organisatorisk læring som løftestang for pædagogisk udvikling
  • At etablere en kritisk refleksiv platform for den pædagogiske leder
  • Fra opskrift til organisatorisk praksis 
  • Teknologi i uddannelse

 

 

 

Pædagogisk ledelse

Forfatter: Morten Ziethen, Christian Ydesen og Anne-Birgitte Nyhus Rohwedder (red.)
SKU: 9788759344064

336,00 kr.

Leveringstid: Under forberedelse – udkommer uge 34
Kategorier: ,
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 250

Pædagogisk ledelse er skrevet til alle ledere med et pædagogisk ledelsesansvar. Først og fremmest ledere i uddannelsessektoren – fra dagtilbud, skoler, erhvervsuddannelser og gymnasier til universiteter og andre videregående uddannelser – men også til uddannelsesansvarlige i virksomheder og organisationer.

Skoler skal understøtte og fremme elevernes læring, dannelse og trivsel. På den baggrund er det den bærende tanke i antologien, at de kræver en særlig form for ledelse for at lykkes, nemlig pædagogisk ledelse. Kendetegnende for denne ledelsesform er det, man kunne kalde dobbeltdidaktisk ledelse, hvor den pædagogiske leder møder de ansatte på læringsunderstøttende, dannende og trivselsfremmende måder, som lærerne så i bearbejdet form kan gentage i mødet med eleverne. Hvordan dette kan gøres, og hvilke særlige opmærksomhedspunkter det kalder på fra den pædagogiske leder, er omdrejningspunktet for antologiens forskellige bidrag.  
Læs om: 
  • Hvad er pædagogisk ledelse
  • Policy og styring
  • Problembaseret læring som udgangspunkt for pædagogisk ledelse
  • Strategisk pædagogisk ledelse
  • Ledelse af diversitet i pædagogiske organisationer
  • Pædagogisk ledelse og elevers læringsudbytte
  • Pædagogisk ledelse og datainformeret kvalitetsudvikling
  • Observationer og feedback som læringspraksis
  • Inter-organisatorisk læring som løftestang for pædagogisk udvikling
  • At etablere en kritisk refleksiv platform for den pædagogiske leder
  • Fra opskrift til organisatorisk praksis 
  • Teknologi i uddannelse