Leveringstid: 3-5 Hverdage

Projektopgaven i samspil med historie og samfundsfag

Folkeskolereformen fra 2003 giver historie og samfundsfag nyt udseende og indhold. Historie findes igen på 9. klassetrin og samfundsfag på både 8. og 9. klassetrin. Reformen foreskriver, at projektopgaven fra august 2005 knyttes tæt til historie og samfundsfag. Af Undervisningsministeriets gældende bekendtgørelse om projektopgaven fremgår det, at eleverne på 9. klassetrin som en del af undervisningen udarbejder en obligatorisk projektopgave, der i væsentligt omfang inddrager emner fra både historie og samfundsfag.
Bogen behandler indledningsvis kort folkeskolereformens formelle konsekvenser for historie og samfundsfag samt for projektopgaven. Bogens centrale del udgør syv eksemplariske gennemarbejdede projekteksempler.

Alle projekteksemplerne knytter projektopgaven funktionelt til historie og samfundsfag og angiver konkrete forslag til problemstilling, valg af metoder og materialer samt produkt og præsentationsform. Bogens sidste del er en indkredsning af historie og samfundsfagets kernefaglighed og disse fags muligheder for at udvikle, kvalificere og berige elevernes arbejde med projektopgaven. Bogen er forsynet med en række fyldige lovmæssige bilag og litteratur- samt andre materiale anbefalinger.

Bogens sigte er at give ideer til, hvordan man kan arbejde med folkeskolens projektopgave efter de nye bestemmelser, som træder i kraft i skoleåret 2005-06. Folkeskolens elever i 9. klasse får i arbejdet med emner med problemstillinger i projektopgaven mulighed for at udvikle historie- og samfundsbevidsthed. I arbejdet med projektopgaven opøves elevernes refleksive tænkning og generelle handleberedskab.

Bogens målgruppe er folkeskolens lærere, herunder de historie- og samfundsfagslærere, der allerede er fortrolige med problemorienteret undervisning, projektarbejdsformen og projektopgaven i sin hidtil kendte form. Den henvender sig også til lærere, som skal til at gøre sig fortrolige med denne undervisnings- og læringsform i relation til folkeskolelovens binding af o

 

 

268,92 kr.

Ikke på lager

Forfatter: Jens Pietras
Varenummer: 9788762406162-6623447744857
Sidetal: 208
Sprog: dan
Format: Hæftet

Folkeskolereformen fra 2003 giver historie og samfundsfag nyt udseende og indhold. Historie findes igen på 9. klassetrin og samfundsfag på både 8. og 9. klassetrin. Reformen foreskriver, at projektopgaven fra august 2005 knyttes tæt til historie og samfundsfag. Af Undervisningsministeriets gældende bekendtgørelse om projektopgaven fremgår det, at eleverne på 9. klassetrin som en del af undervisningen udarbejder en obligatorisk projektopgave, der i væsentligt omfang inddrager emner fra både historie og samfundsfag.
Bogen behandler indledningsvis kort folkeskolereformens formelle konsekvenser for historie og samfundsfag samt for projektopgaven. Bogens centrale del udgør syv eksemplariske gennemarbejdede projekteksempler.

Alle projekteksemplerne knytter projektopgaven funktionelt til historie og samfundsfag og angiver konkrete forslag til problemstilling, valg af metoder og materialer samt produkt og præsentationsform. Bogens sidste del er en indkredsning af historie og samfundsfagets kernefaglighed og disse fags muligheder for at udvikle, kvalificere og berige elevernes arbejde med projektopgaven. Bogen er forsynet med en række fyldige lovmæssige bilag og litteratur- samt andre materiale anbefalinger.

Bogens sigte er at give ideer til, hvordan man kan arbejde med folkeskolens projektopgave efter de nye bestemmelser, som træder i kraft i skoleåret 2005-06. Folkeskolens elever i 9. klasse får i arbejdet med emner med problemstillinger i projektopgaven mulighed for at udvikle historie- og samfundsbevidsthed. I arbejdet med projektopgaven opøves elevernes refleksive tænkning og generelle handleberedskab.

Bogens målgruppe er folkeskolens lærere, herunder de historie- og samfundsfagslærere, der allerede er fortrolige med problemorienteret undervisning, projektarbejdsformen og projektopgaven i sin hidtil kendte form. Den henvender sig også til lærere, som skal til at gøre sig fortrolige med denne undervisnings- og læringsform i relation til folkeskolelovens binding af o

 

 

Vægt 467 g
Størrelse 12 × 170 × 244 mm
Forlag

Kroghs Forlag

Udgivelsesdato

Originaltitel

Forfatter

Projektopgaven i samspil med historie og samfundsfag

Forfatter: Jens Pietras
SKU: 9788762406162-6623447744857

268,92 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 208

Folkeskolereformen fra 2003 giver historie og samfundsfag nyt udseende og indhold. Historie findes igen på 9. klassetrin og samfundsfag på både 8. og 9. klassetrin. Reformen foreskriver, at projektopgaven fra august 2005 knyttes tæt til historie og samfundsfag. Af Undervisningsministeriets gældende bekendtgørelse om projektopgaven fremgår det, at eleverne på 9. klassetrin som en del af undervisningen udarbejder en obligatorisk projektopgave, der i væsentligt omfang inddrager emner fra både historie og samfundsfag.
Bogen behandler indledningsvis kort folkeskolereformens formelle konsekvenser for historie og samfundsfag samt for projektopgaven. Bogens centrale del udgør syv eksemplariske gennemarbejdede projekteksempler.

Alle projekteksemplerne knytter projektopgaven funktionelt til historie og samfundsfag og angiver konkrete forslag til problemstilling, valg af metoder og materialer samt produkt og præsentationsform. Bogens sidste del er en indkredsning af historie og samfundsfagets kernefaglighed og disse fags muligheder for at udvikle, kvalificere og berige elevernes arbejde med projektopgaven. Bogen er forsynet med en række fyldige lovmæssige bilag og litteratur- samt andre materiale anbefalinger.

Bogens sigte er at give ideer til, hvordan man kan arbejde med folkeskolens projektopgave efter de nye bestemmelser, som træder i kraft i skoleåret 2005-06. Folkeskolens elever i 9. klasse får i arbejdet med emner med problemstillinger i projektopgaven mulighed for at udvikle historie- og samfundsbevidsthed. I arbejdet med projektopgaven opøves elevernes refleksive tænkning og generelle handleberedskab.

Bogens målgruppe er folkeskolens lærere, herunder de historie- og samfundsfagslærere, der allerede er fortrolige med problemorienteret undervisning, projektarbejdsformen og projektopgaven i sin hidtil kendte form. Den henvender sig også til lærere, som skal til at gøre sig fortrolige med denne undervisnings- og læringsform i relation til folkeskolelovens binding af o

 

 

Vægt 467 g
Størrelse 12 × 170 × 244 mm
Forlag

Kroghs Forlag

Udgivelsesdato

Originaltitel

Forfatter