Bruuns Bøger Logo Bruuns Bøger
68,76 kr.
1
Subtotal: 68,76 kr.
The Summer Fair
1 × 68,76 kr.
Subtotal: 68,76 kr.
Leveringstid: Nyt oplag er under forberedelse

Relationer i sundhedsvæsenet

Sundhedsvæsenet har udviklet sig hastigt over de senere år. Diagnoserne er blevet mange, udredningsmulighederne utallige og behandlingerne avancerede. Sygdomme, der var nærmest umulige at behandle, kan nu lindres eller kureres. Men der mangler noget!

Sundhedsvæsenets tiltagende fokus på effektivisering, rationalisering og digitalisering har sat relationerne under pres og gjort det relationelle rum “magert”.
Forskning peger énstemmigt på, at gode relationer gør omsorg og behandling mest effektiv. Derfor er det en væsentlig opgave for sundhedsvæsenet at forankre samarbejdet om sundhed og sygdom i gode relationer. Det gælder hele vejen rundt: mellem sundhedsprofessionelle og patienter og deres pårørende, internt mellem kolleger i sundhedsvæsenet, og i den sundhedsprofessionelles forhold til sig selv. Denne bog ønsker at anvise veje, man kan gå, der forbedrer og beriger relationer i sundhedsvæsenet.
Relationer i sundhedsvæsenet er skrevet af en række forskere og klinikere med tværprofessionel baggrund, som hver giver deres bud på, hvordan man i den kliniske kontekst kan arbejde med en relationel opmærksomhed på omsorg og behandling – til gavn for både patienter, pårørende og sundhedsprofessionelle.
Bogen er et vigtigt bidrag til at styrke vores sundhedsvæsen. Den er relevant læsning for alle sundhedsprofessionelle og -studerende, samt for enhver med interesse for kommunikation i relationer.

 

 

 

367,20 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Elisabeth Assing Hvidt (red.), Jens Søndergaard (red.) og Anette Grønning (red.)
Varenummer: 9788759336830
Sidetal: 280
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier: ,

Sundhedsvæsenet har udviklet sig hastigt over de senere år. Diagnoserne er blevet mange, udredningsmulighederne utallige og behandlingerne avancerede. Sygdomme, der var nærmest umulige at behandle, kan nu lindres eller kureres. Men der mangler noget!

Sundhedsvæsenets tiltagende fokus på effektivisering, rationalisering og digitalisering har sat relationerne under pres og gjort det relationelle rum “magert”.
Forskning peger énstemmigt på, at gode relationer gør omsorg og behandling mest effektiv. Derfor er det en væsentlig opgave for sundhedsvæsenet at forankre samarbejdet om sundhed og sygdom i gode relationer. Det gælder hele vejen rundt: mellem sundhedsprofessionelle og patienter og deres pårørende, internt mellem kolleger i sundhedsvæsenet, og i den sundhedsprofessionelles forhold til sig selv. Denne bog ønsker at anvise veje, man kan gå, der forbedrer og beriger relationer i sundhedsvæsenet.
Relationer i sundhedsvæsenet er skrevet af en række forskere og klinikere med tværprofessionel baggrund, som hver giver deres bud på, hvordan man i den kliniske kontekst kan arbejde med en relationel opmærksomhed på omsorg og behandling – til gavn for både patienter, pårørende og sundhedsprofessionelle.
Bogen er et vigtigt bidrag til at styrke vores sundhedsvæsen. Den er relevant læsning for alle sundhedsprofessionelle og -studerende, samt for enhver med interesse for kommunikation i relationer.

 

 

 

Relationer i sundhedsvæsenet

Forfatter: Elisabeth Assing Hvidt (red.), Jens Søndergaard (red.) og Anette Grønning (red.)
SKU: 9788759336830

367,20 kr.

Leveringstid: Nyt oplag er under forberedelse
Kategorier: ,
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 280

Sundhedsvæsenet har udviklet sig hastigt over de senere år. Diagnoserne er blevet mange, udredningsmulighederne utallige og behandlingerne avancerede. Sygdomme, der var nærmest umulige at behandle, kan nu lindres eller kureres. Men der mangler noget!

Sundhedsvæsenets tiltagende fokus på effektivisering, rationalisering og digitalisering har sat relationerne under pres og gjort det relationelle rum “magert”.
Forskning peger énstemmigt på, at gode relationer gør omsorg og behandling mest effektiv. Derfor er det en væsentlig opgave for sundhedsvæsenet at forankre samarbejdet om sundhed og sygdom i gode relationer. Det gælder hele vejen rundt: mellem sundhedsprofessionelle og patienter og deres pårørende, internt mellem kolleger i sundhedsvæsenet, og i den sundhedsprofessionelles forhold til sig selv. Denne bog ønsker at anvise veje, man kan gå, der forbedrer og beriger relationer i sundhedsvæsenet.
Relationer i sundhedsvæsenet er skrevet af en række forskere og klinikere med tværprofessionel baggrund, som hver giver deres bud på, hvordan man i den kliniske kontekst kan arbejde med en relationel opmærksomhed på omsorg og behandling – til gavn for både patienter, pårørende og sundhedsprofessionelle.
Bogen er et vigtigt bidrag til at styrke vores sundhedsvæsen. Den er relevant læsning for alle sundhedsprofessionelle og -studerende, samt for enhver med interesse for kommunikation i relationer.