Leveringstid: 3-5 Hverdage

Skole uden prøver og karakterer

Prøver og karakterer har længe været centrale i uddannelsessystemet, men kritik af den præstationskultur, de skubber til, har sat gang i en vigtig diskussion om deres påvirkning af elevernes læring og trivsel. I dag eksperimenteres der mange steder med at reducere eller fjerne prøver og karakterer for at styrke læring og trivsel blandt eleverne. Bogen Skole uden prøver og karakterer undersøger erfaringer fra fri- og efterskoler, der arbejder med alternative feedbackformer. Den viser, hvordan elevernes motivation ændrer sig, når der skrues ned for prøver og karakterer, men også hvordan læring, trivsel og dannelse forudsætter en stærk feedbackkultur. For lærere, undervisere og skoleledere giver bogen inspiration til arbejdet med at skabe motivation blandt eleverne og styrke feedback uden prøver og karakterer. Bogen rejser også en bredere diskussion om betydningen af prøver og karakterer for skole og uddannelse, som er relevant for også uddannelsesledere, politikere og beslutningstagere, der er optaget af bedømmelsesformer, læring, dannelse og trivsel i uddannelsessystemet i dag. Bogen er skrevet af ungdoms- og pædagogiske forskere og udgivet i samarbejde med Efterskolerne og Friskolerne som en del af Center for Ungdomsforsknings bogserie Ungdomsliv.

 

 

257,28 kr.

På lager: På lager

Varenummer: 9788775730445
Sidetal: 170
Sprog: dan
Format: Indbundet
Kategorier:

Prøver og karakterer har længe været centrale i uddannelsessystemet, men kritik af den præstationskultur, de skubber til, har sat gang i en vigtig diskussion om deres påvirkning af elevernes læring og trivsel. I dag eksperimenteres der mange steder med at reducere eller fjerne prøver og karakterer for at styrke læring og trivsel blandt eleverne. Bogen Skole uden prøver og karakterer undersøger erfaringer fra fri- og efterskoler, der arbejder med alternative feedbackformer. Den viser, hvordan elevernes motivation ændrer sig, når der skrues ned for prøver og karakterer, men også hvordan læring, trivsel og dannelse forudsætter en stærk feedbackkultur. For lærere, undervisere og skoleledere giver bogen inspiration til arbejdet med at skabe motivation blandt eleverne og styrke feedback uden prøver og karakterer. Bogen rejser også en bredere diskussion om betydningen af prøver og karakterer for skole og uddannelse, som er relevant for også uddannelsesledere, politikere og beslutningstagere, der er optaget af bedømmelsesformer, læring, dannelse og trivsel i uddannelsessystemet i dag. Bogen er skrevet af ungdoms- og pædagogiske forskere og udgivet i samarbejde med Efterskolerne og Friskolerne som en del af Center for Ungdomsforsknings bogserie Ungdomsliv.

 

 

Forlag

Aalborg Universitetsforlag

Udgivelsesdato

Skole uden prøver og karakterer

SKU: 9788775730445

257,28 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Kategorier:
Format: Indbundet
Sprog: dan
Sidetal: 170
Tags:

Prøver og karakterer har længe været centrale i uddannelsessystemet, men kritik af den præstationskultur, de skubber til, har sat gang i en vigtig diskussion om deres påvirkning af elevernes læring og trivsel. I dag eksperimenteres der mange steder med at reducere eller fjerne prøver og karakterer for at styrke læring og trivsel blandt eleverne. Bogen Skole uden prøver og karakterer undersøger erfaringer fra fri- og efterskoler, der arbejder med alternative feedbackformer. Den viser, hvordan elevernes motivation ændrer sig, når der skrues ned for prøver og karakterer, men også hvordan læring, trivsel og dannelse forudsætter en stærk feedbackkultur. For lærere, undervisere og skoleledere giver bogen inspiration til arbejdet med at skabe motivation blandt eleverne og styrke feedback uden prøver og karakterer. Bogen rejser også en bredere diskussion om betydningen af prøver og karakterer for skole og uddannelse, som er relevant for også uddannelsesledere, politikere og beslutningstagere, der er optaget af bedømmelsesformer, læring, dannelse og trivsel i uddannelsessystemet i dag. Bogen er skrevet af ungdoms- og pædagogiske forskere og udgivet i samarbejde med Efterskolerne og Friskolerne som en del af Center for Ungdomsforsknings bogserie Ungdomsliv.

 

 

Forlag

Aalborg Universitetsforlag

Udgivelsesdato