Leveringstid: Kan leveres først i juni

Skolen: en bus uden for rute

I denne tankevækkende antologi samler redaktør Poul-Erik Feldstedt bidrag fra to fremtrædende eksperter inden for skoleverdenen. Carlo Grevy, en mangeårig lektor på læreruddannelsen, og Erik René Nielsen, en erfaren skolelærer, kaster et kritisk blik på den danske folkeskoles nuværende tilstand og de potentielle veje ud af krisen. Carlo Grevy udfordrer den etablerede skolekultur og peger på vigtigheden af at tage skolens formål og mening alvorligt. Han argumenterer for en hermeneutisk forankret pædagogik, der tager udgangspunkt i børnenes livsverden. 

Erik René Nielsen supplerer dette perspektiv med sine egne erfaringer som praktiserende lærer og fremhæver vigtigheden af selvrefleksion og kritisk tænkning i undervisningen. 
Sammen præsenterer de to forfattere et nuanceret billede af skoledebatten i Danmark og udfordrer læseren til at tænke dybere over skolens rolle i samfundet. Antologien giver ikke blot en analyse af problemstillingerne, men også konkrete eksempler på, hvordan en forbedret skolekultur kan realiseres. 
Denne antologi er et must-read for alle, der er engageret i fremtiden for dansk skolevæsen. Det er en opfordring til handling og en påmindelse om, at skolens formål og mening bør være retningsgivende for alle dens aktører.

 

 

 

147,00 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Carlo Grevy & Erik René Nielsen
Varenummer: 9788797278239
Sidetal: 174
Sprog: dan
Format: Indbundet
Kategorier: ,

I denne tankevækkende antologi samler redaktør Poul-Erik Feldstedt bidrag fra to fremtrædende eksperter inden for skoleverdenen. Carlo Grevy, en mangeårig lektor på læreruddannelsen, og Erik René Nielsen, en erfaren skolelærer, kaster et kritisk blik på den danske folkeskoles nuværende tilstand og de potentielle veje ud af krisen. Carlo Grevy udfordrer den etablerede skolekultur og peger på vigtigheden af at tage skolens formål og mening alvorligt. Han argumenterer for en hermeneutisk forankret pædagogik, der tager udgangspunkt i børnenes livsverden. 

Erik René Nielsen supplerer dette perspektiv med sine egne erfaringer som praktiserende lærer og fremhæver vigtigheden af selvrefleksion og kritisk tænkning i undervisningen. 
Sammen præsenterer de to forfattere et nuanceret billede af skoledebatten i Danmark og udfordrer læseren til at tænke dybere over skolens rolle i samfundet. Antologien giver ikke blot en analyse af problemstillingerne, men også konkrete eksempler på, hvordan en forbedret skolekultur kan realiseres. 
Denne antologi er et must-read for alle, der er engageret i fremtiden for dansk skolevæsen. Det er en opfordring til handling og en påmindelse om, at skolens formål og mening bør være retningsgivende for alle dens aktører.

 

 

 

Vægt 225 g
Størrelse 10 × 144 × 210 mm
Forlag

Forlaget Pendulum

Udgivelsesdato

Forfatter

Skolen: en bus uden for rute

Forfatter: Carlo Grevy & Erik René Nielsen
SKU: 9788797278239

147,00 kr.

Leveringstid: Kan leveres først i juni
Kategorier: ,
Format: Indbundet
Sprog: dan
Sidetal: 174

I denne tankevækkende antologi samler redaktør Poul-Erik Feldstedt bidrag fra to fremtrædende eksperter inden for skoleverdenen. Carlo Grevy, en mangeårig lektor på læreruddannelsen, og Erik René Nielsen, en erfaren skolelærer, kaster et kritisk blik på den danske folkeskoles nuværende tilstand og de potentielle veje ud af krisen. Carlo Grevy udfordrer den etablerede skolekultur og peger på vigtigheden af at tage skolens formål og mening alvorligt. Han argumenterer for en hermeneutisk forankret pædagogik, der tager udgangspunkt i børnenes livsverden. 

Erik René Nielsen supplerer dette perspektiv med sine egne erfaringer som praktiserende lærer og fremhæver vigtigheden af selvrefleksion og kritisk tænkning i undervisningen. 
Sammen præsenterer de to forfattere et nuanceret billede af skoledebatten i Danmark og udfordrer læseren til at tænke dybere over skolens rolle i samfundet. Antologien giver ikke blot en analyse af problemstillingerne, men også konkrete eksempler på, hvordan en forbedret skolekultur kan realiseres. 
Denne antologi er et must-read for alle, der er engageret i fremtiden for dansk skolevæsen. Det er en opfordring til handling og en påmindelse om, at skolens formål og mening bør være retningsgivende for alle dens aktører.

 

 

 

Vægt 225 g
Størrelse 10 × 144 × 210 mm
Forlag

Forlaget Pendulum

Udgivelsesdato

Forfatter