Leveringstid: BOOKBOX levering på lager 6-7 dage

Skrive for at lære

Skrive for at lære giver en indføring i skrivning som proces fra den første idé til den sidste reference, og bogen viser, at skrivning er et vigtigt redskab til læring og tankeudvikling.

Det at skrive godt kræver mere end færdigheder og teknik; man må også kunne tænke fagligt. At lære at skrive fagtekster indebærer derfor at skrive sig ind i en fagkultur. Skrivning er ikke blot en nødvendig studiekompetence og en væsentlig erhvervskompetence. Skrivning er også en meget vigtig læringsstrategi.
Skrive for at lære giver en indføring i skrivning som proces fra den første idé til den sidste reference, og bogen viser, at skrivning er et vigtigt redskab til læring og tankeudvikling. Læseren bliver præsenteret for forskellige måder at læse og tage notater på, forskellige skrivestrategier og forskellige fremgangsmåder med hensyn til strukturering af en faglig tekst. Logskrivning, knyttet til feltarbejde og praksis, bliver udførligt behandlet. Bogen giver praktiske råd om individuel skrivning, om arbejde i skrivegrupper, om fællesskrivning af tekster og brug af elektroniske kommunikationsmidler og Internet.

Bogen giver råd om at starte skrive- og responsgrupper og vejledning i skrivning, og den drøfter nye arbejds- og vurderingsformer, knyttet til portefølje- eller mappevurdering. Den giver også råd om, hvordan det enkelte fagmiljø kan organisere og integrere skriveoplæring i studiet, for eksempel gennem skriveværksted.

Skrive for at lærehenvender sig primært til de studerende på de videregående uddannelser, men bogen er relevant for alle, som på en eller anden måde er engageret i faglig skrivning. Den vil også være af interesse for lærere, vejledere, kursusholdere og andre, som arbejder med studiekvalitet.

 

 

 

179,36 kr.

Ikke på lager

Forfatter: Olga Dysthe;Frøydis Hertzberg og Torlaug Løkensgard Hoel
Varenummer: 9788779551084
Sidetal: 199
Sprog: dan
Format: Hæftet

Skrive for at lære giver en indføring i skrivning som proces fra den første idé til den sidste reference, og bogen viser, at skrivning er et vigtigt redskab til læring og tankeudvikling.

Det at skrive godt kræver mere end færdigheder og teknik; man må også kunne tænke fagligt. At lære at skrive fagtekster indebærer derfor at skrive sig ind i en fagkultur. Skrivning er ikke blot en nødvendig studiekompetence og en væsentlig erhvervskompetence. Skrivning er også en meget vigtig læringsstrategi.
Skrive for at lære giver en indføring i skrivning som proces fra den første idé til den sidste reference, og bogen viser, at skrivning er et vigtigt redskab til læring og tankeudvikling. Læseren bliver præsenteret for forskellige måder at læse og tage notater på, forskellige skrivestrategier og forskellige fremgangsmåder med hensyn til strukturering af en faglig tekst. Logskrivning, knyttet til feltarbejde og praksis, bliver udførligt behandlet. Bogen giver praktiske råd om individuel skrivning, om arbejde i skrivegrupper, om fællesskrivning af tekster og brug af elektroniske kommunikationsmidler og Internet.

Bogen giver råd om at starte skrive- og responsgrupper og vejledning i skrivning, og den drøfter nye arbejds- og vurderingsformer, knyttet til portefølje- eller mappevurdering. Den giver også råd om, hvordan det enkelte fagmiljø kan organisere og integrere skriveoplæring i studiet, for eksempel gennem skriveværksted.

Skrive for at lærehenvender sig primært til de studerende på de videregående uddannelser, men bogen er relevant for alle, som på en eller anden måde er engageret i faglig skrivning. Den vil også være af interesse for lærere, vejledere, kursusholdere og andre, som arbejder med studiekvalitet.

 

 

 

Vægt362 g
Størrelse19 × 153 × 216 mm
Forlag

Klim

Udgivelsesdato

Originaltitel

Serie

Pædagogik til tiden

Forfatter

Skrive for at lære

Forfatter: Olga Dysthe;Frøydis Hertzberg og Torlaug Løkensgard Hoel
SKU: 9788779551084

179,36 kr.

Leveringstid: BOOKBOX levering på lager 6-7 dage
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 199

Skrive for at lære giver en indføring i skrivning som proces fra den første idé til den sidste reference, og bogen viser, at skrivning er et vigtigt redskab til læring og tankeudvikling.

Det at skrive godt kræver mere end færdigheder og teknik; man må også kunne tænke fagligt. At lære at skrive fagtekster indebærer derfor at skrive sig ind i en fagkultur. Skrivning er ikke blot en nødvendig studiekompetence og en væsentlig erhvervskompetence. Skrivning er også en meget vigtig læringsstrategi.
Skrive for at lære giver en indføring i skrivning som proces fra den første idé til den sidste reference, og bogen viser, at skrivning er et vigtigt redskab til læring og tankeudvikling. Læseren bliver præsenteret for forskellige måder at læse og tage notater på, forskellige skrivestrategier og forskellige fremgangsmåder med hensyn til strukturering af en faglig tekst. Logskrivning, knyttet til feltarbejde og praksis, bliver udførligt behandlet. Bogen giver praktiske råd om individuel skrivning, om arbejde i skrivegrupper, om fællesskrivning af tekster og brug af elektroniske kommunikationsmidler og Internet.

Bogen giver råd om at starte skrive- og responsgrupper og vejledning i skrivning, og den drøfter nye arbejds- og vurderingsformer, knyttet til portefølje- eller mappevurdering. Den giver også råd om, hvordan det enkelte fagmiljø kan organisere og integrere skriveoplæring i studiet, for eksempel gennem skriveværksted.

Skrive for at lærehenvender sig primært til de studerende på de videregående uddannelser, men bogen er relevant for alle, som på en eller anden måde er engageret i faglig skrivning. Den vil også være af interesse for lærere, vejledere, kursusholdere og andre, som arbejder med studiekvalitet.

 

 

 

Vægt362 g
Størrelse19 × 153 × 216 mm
Forlag

Klim

Udgivelsesdato

Originaltitel

Serie

Pædagogik til tiden

Forfatter