Leveringstid: 3-5 Hverdage

Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik

En bog til undervisere på erhvervsuddannelserne.

En af opgaverne som lærer er at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning til en meget varieret elevgruppe og under mange forskellige omstændigheder. Det kan gøres på mange måder, og med denne bog får læreren et teoretisk grundlag for at kunne træffe kvalificerede beslutninger.

Bogens grundlæggende syn på kobling af teori og praksis er, at teori betragtes som en hjælp til at udføre og videreudvikle praksis.

Først i bogen er der en gennemgang af en didaktisk refleksionsmodel, som helt overordnet kan bruges i planlægning af undervisningen. Derefter gennemgås ni forskellige teorier, som relateres til den didaktiske model, og som på hver deres måde er velegnede til at sætte din undervisning i perspektiv. For hver teori gennemgås de vigtigste begreber, og der er eksempler på, hvordan læreren kan anvende netop denne teori til at beskrive, forklare, forstå og udvikle sin praksis.

 

 

288,00 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Vibe Aarkrog
Varenummer: 9788762818880
Sidetal: 160
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier: ,

En bog til undervisere på erhvervsuddannelserne.

En af opgaverne som lærer er at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning til en meget varieret elevgruppe og under mange forskellige omstændigheder. Det kan gøres på mange måder, og med denne bog får læreren et teoretisk grundlag for at kunne træffe kvalificerede beslutninger.

Bogens grundlæggende syn på kobling af teori og praksis er, at teori betragtes som en hjælp til at udføre og videreudvikle praksis.

Først i bogen er der en gennemgang af en didaktisk refleksionsmodel, som helt overordnet kan bruges i planlægning af undervisningen. Derefter gennemgås ni forskellige teorier, som relateres til den didaktiske model, og som på hver deres måde er velegnede til at sætte din undervisning i perspektiv. For hver teori gennemgås de vigtigste begreber, og der er eksempler på, hvordan læreren kan anvende netop denne teori til at beskrive, forklare, forstå og udvikle sin praksis.

 

 

Vægt 314 g
Størrelse 10 × 170 × 240 mm
Forlag

Gyldendal

Udgivelsesdato

Serie

EUD: didaktik – undervisning – læring

Forfatter

Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik

Forfatter: Vibe Aarkrog
SKU: 9788762818880

288,00 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Kategorier: ,
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 160

En bog til undervisere på erhvervsuddannelserne.

En af opgaverne som lærer er at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning til en meget varieret elevgruppe og under mange forskellige omstændigheder. Det kan gøres på mange måder, og med denne bog får læreren et teoretisk grundlag for at kunne træffe kvalificerede beslutninger.

Bogens grundlæggende syn på kobling af teori og praksis er, at teori betragtes som en hjælp til at udføre og videreudvikle praksis.

Først i bogen er der en gennemgang af en didaktisk refleksionsmodel, som helt overordnet kan bruges i planlægning af undervisningen. Derefter gennemgås ni forskellige teorier, som relateres til den didaktiske model, og som på hver deres måde er velegnede til at sætte din undervisning i perspektiv. For hver teori gennemgås de vigtigste begreber, og der er eksempler på, hvordan læreren kan anvende netop denne teori til at beskrive, forklare, forstå og udvikle sin praksis.

 

 

Vægt 314 g
Størrelse 10 × 170 × 240 mm
Forlag

Gyldendal

Udgivelsesdato

Serie

EUD: didaktik – undervisning – læring

Forfatter