Vidensformer, pædagogik, sundhed

I denne bog behandles tre temaer, som det er afgørende at have kendskab til, når man skal arbejde professionelt med mennesker:

Viden om forskellige vidensformer (videnskabelig, filosofisk, teknisk og etisk viden) og refleksioner over, hvordan der kan trækkes på teori og metode i en professionel praksis.

Viden om, hvad det vil sige at lære noget nyt, og pædagogiske overvejelser om, hvordan mennesker kan motiveres til i praksis at ændre deres handlemønstre.

Viden om folkesundhed og udviklingen af sundhedsfaglige kompetencer, der kan bidrage til at give mennesker mulighed for at fremme deres sundhed og livsduelighed.

Bogen spænder vidt – fra filosofiske overvejelser om, hvad viden er, til fakta om en bestemt kommunes sundhedsprofil – og har derigennem til hensigt at kvalificere de studerendes faglige beredskab til arbejdet i de pædagogiske, sociale og sundhedsfaglige professioner.

Forfatterne er cand.cur. Britta Hørdam, cand.mag. Carsten Pedersen, MPH, Dr.PH Ina Borup og cand.phil. Birte Glindsvad, der alle har erfaring med undervisning af professionsbachelorer inden for pædagogik og/eller sundheds fag.

 

 

322,80 kr.

Ikke på lager

Forfatter: .
Varenummer: 9788712042396
Sidetal: 223
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier: ,

I denne bog behandles tre temaer, som det er afgørende at have kendskab til, når man skal arbejde professionelt med mennesker:

Viden om forskellige vidensformer (videnskabelig, filosofisk, teknisk og etisk viden) og refleksioner over, hvordan der kan trækkes på teori og metode i en professionel praksis.

Viden om, hvad det vil sige at lære noget nyt, og pædagogiske overvejelser om, hvordan mennesker kan motiveres til i praksis at ændre deres handlemønstre.

Viden om folkesundhed og udviklingen af sundhedsfaglige kompetencer, der kan bidrage til at give mennesker mulighed for at fremme deres sundhed og livsduelighed.

Bogen spænder vidt – fra filosofiske overvejelser om, hvad viden er, til fakta om en bestemt kommunes sundhedsprofil – og har derigennem til hensigt at kvalificere de studerendes faglige beredskab til arbejdet i de pædagogiske, sociale og sundhedsfaglige professioner.

Forfatterne er cand.cur. Britta Hørdam, cand.mag. Carsten Pedersen, MPH, Dr.PH Ina Borup og cand.phil. Birte Glindsvad, der alle har erfaring med undervisning af professionsbachelorer inden for pædagogik og/eller sundheds fag.

 

 

Vægt470 g
Størrelse16 × 170 × 240 mm
Forfatter

Vidensformer, pædagogik, sundhed

Forfatter: .
SKU: 9788712042396

322,80 kr.

Kategorier: ,
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 223

I denne bog behandles tre temaer, som det er afgørende at have kendskab til, når man skal arbejde professionelt med mennesker:

Viden om forskellige vidensformer (videnskabelig, filosofisk, teknisk og etisk viden) og refleksioner over, hvordan der kan trækkes på teori og metode i en professionel praksis.

Viden om, hvad det vil sige at lære noget nyt, og pædagogiske overvejelser om, hvordan mennesker kan motiveres til i praksis at ændre deres handlemønstre.

Viden om folkesundhed og udviklingen af sundhedsfaglige kompetencer, der kan bidrage til at give mennesker mulighed for at fremme deres sundhed og livsduelighed.

Bogen spænder vidt – fra filosofiske overvejelser om, hvad viden er, til fakta om en bestemt kommunes sundhedsprofil – og har derigennem til hensigt at kvalificere de studerendes faglige beredskab til arbejdet i de pædagogiske, sociale og sundhedsfaglige professioner.

Forfatterne er cand.cur. Britta Hørdam, cand.mag. Carsten Pedersen, MPH, Dr.PH Ina Borup og cand.phil. Birte Glindsvad, der alle har erfaring med undervisning af professionsbachelorer inden for pædagogik og/eller sundheds fag.

 

 

Vægt470 g
Størrelse16 × 170 × 240 mm
Forfatter