Leveringstid: 3-5 Hverdage

Vignetmetoden

Med vignetmetoden kan man undersøge holdninger, som ellers kan være svære at afdække. Ved hjælp af vignetter – det vil sige fiktive cases – kan holdninger og såkaldt tavs viden bringes frem i lyset. Vignetmetoden kan blandt andet belyse: holdninger i en praksisnær kontekst, fordomme, normer, bl.a. normer for følelser, professionelles holdninger til, hvordan der skal handles i bestemte situationer og etiske spørgsmål på en konkret og praksisnær måde. Ud over at præsentere vignetmetoden som sociologisk undersøgelsesmetode viser forfatterne, hvordan metoden kan bruges som faglig udviklingsmodel i professionel praksis.  Vignetmetoden er den første danske indføring i metoden og beskriver de centrale overvejelser for den, der vil bruge metoden i både kvalitative og kvantitative undersøgelser.  Bogen henvender sig til studerende på sociale og samfundsvidenskabelige fag på universiteter og professionshøjskoler og til alle, der beskæftiger sig med undersøgelser af professionelt arbejde og faglig udvikling.

278,95 kr.

På lager: På lager

Forfatter: Merete Monrad, Morten Ejrnæs
Varenummer: 9788750042396
Sidetal: 288
Sprog: dan
Format: Hæftet
Kategorier:

Med vignetmetoden kan man undersøge holdninger, som ellers kan være svære at afdække. Ved hjælp af vignetter – det vil sige fiktive cases – kan holdninger og såkaldt tavs viden bringes frem i lyset. Vignetmetoden kan blandt andet belyse: holdninger i en praksisnær kontekst, fordomme, normer, bl.a. normer for følelser, professionelles holdninger til, hvordan der skal handles i bestemte situationer og etiske spørgsmål på en konkret og praksisnær måde. Ud over at præsentere vignetmetoden som sociologisk undersøgelsesmetode viser forfatterne, hvordan metoden kan bruges som faglig udviklingsmodel i professionel praksis.  Vignetmetoden er den første danske indføring i metoden og beskriver de centrale overvejelser for den, der vil bruge metoden i både kvalitative og kvantitative undersøgelser.  Bogen henvender sig til studerende på sociale og samfundsvidenskabelige fag på universiteter og professionshøjskoler og til alle, der beskæftiger sig med undersøgelser af professionelt arbejde og faglig udvikling.

Vægt 521 g
Størrelse 25 × 153 × 227 mm
Forlag

Akademisk forlag

Udgivelsesdato

Serie

Uglen

Vignetmetoden

Forfatter: Merete Monrad, Morten Ejrnæs
SKU: 9788750042396

278,95 kr.

Leveringstid: 3-5 Hverdage
Kategorier:
Format: Hæftet
Sprog: dan
Sidetal: 288

Med vignetmetoden kan man undersøge holdninger, som ellers kan være svære at afdække. Ved hjælp af vignetter – det vil sige fiktive cases – kan holdninger og såkaldt tavs viden bringes frem i lyset. Vignetmetoden kan blandt andet belyse: holdninger i en praksisnær kontekst, fordomme, normer, bl.a. normer for følelser, professionelles holdninger til, hvordan der skal handles i bestemte situationer og etiske spørgsmål på en konkret og praksisnær måde. Ud over at præsentere vignetmetoden som sociologisk undersøgelsesmetode viser forfatterne, hvordan metoden kan bruges som faglig udviklingsmodel i professionel praksis.  Vignetmetoden er den første danske indføring i metoden og beskriver de centrale overvejelser for den, der vil bruge metoden i både kvalitative og kvantitative undersøgelser.  Bogen henvender sig til studerende på sociale og samfundsvidenskabelige fag på universiteter og professionshøjskoler og til alle, der beskæftiger sig med undersøgelser af professionelt arbejde og faglig udvikling.

Vægt 521 g
Størrelse 25 × 153 × 227 mm
Forlag

Akademisk forlag

Udgivelsesdato

Serie

Uglen